Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat het afgaan van het #pgbalarm ons leert

Het Telegraaf-artikel over #pgbalarm laat zien dat je altijd moeten blijven nadenken over wat je nu precies ziet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorige week vond in de Tweede Kamer een debat plaats met staatssecretaris Van Rijn over de problemen met het persoonsgebondenbudget, PGB. De aanloop was turbulent, mede door de aandacht voor de -actie op met name Twitter. Diverse media besteedden aandacht aan de hashtag-actie en de initiatiefnemers kregen op verschillende plekken .

related partner content for mobile comes here

Vandaag plaatste De Telegraaf een naar aanleiding van onderzoek door Coosto naar . Wat blijkt: het overgrote deel van de ‘ophef’ op Twitter is afkomstig van een beperkte groep actievoerders.

Blijven nadenken

Het belangrijkste leerpunt uit het Telegraaf-artikel is niet dát er een groep aanjagers is. Dat is op zich geen nieuws, . Zeker in Nederland zit achter iedere actie een actiegroep, zoals de .

Het belangrijkste leerpunt is dat we moeten blijven nadenken over wat we nu precies zien. Dat kan met . Dat kan met . Of met welke andere social media tool dan ook. Maar dat kan vooral door zelf te blijven proberen te doorgronden wat je nu precies ziet. En te bedenken wat voor impact dat op jouw organisatie en de bijbehorende positie heeft. Want ook al is de aandacht voor het overgrote deel afkomstig van een beperkte groep, dat maakt hun standpunten niet per definitie minder valide.

Wegwuiven werkt niet

Door de overmatige aandacht voor  die ons de laatste tijd parten speelt, is dat niet eenvoudig. Het wegwuiven ómdat het op Twitter staat, werkt natuurlijk ook niet. Het begint waar het altijd mee begint: wat is mijn positie en wat is mijn verhaal? En vervolgens moet je die positie duidelijk maken en dat verhaal vooral vertellen, en vooral niet .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in