Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL en SpotXchange beginnen joint venture

Het nieuwe Benelux bedrijf gaat vanaf halverwege maart opereren vanuit Amsterdam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hiermee worden de programmatic expertise en ondersteuning voor sales en accountmanagement van ook bereikbaar voor premium uitgevers in de Benelux.

related partner content for mobile comes here

In september vorig jaar verwierf RTL Group, het moederbedrijf van RTL Nederland, een meerderheidsbelang van 65% in SpotXchange. SpotXchange Benelux is het eerste bureau van SpotXchange op het vaste land. 

Het bedrijf verleent bureaus, adverteerders en trading desks directe toegang tot de video&;s van RTL XL en de gaming-, sport- en entertainmentuitgevers die zijn aangesloten bij het Videostrip-netwerk (sinds 2012 onderdeel van RTL Nederland). SpotXchange brengt via haar platform afnemers en aanbieders van video-advertenties bij elkaar. Daarbij hanteert het naar eigen zeggen &;een holistische benadering van yield management voor uitgevers via ad serving, programmatic technologie en data analys&;e.

&;We willen met SpotXchange het meest toonaangevende platform voor video-advertenties in Europa worden. Hiermee zetten we een belangrijke stap in de realisatie van deze doelstelling&;, aldus Mike Shehan, ceo van SpotXchange. 

Bert Habets, ceo van RTL Nederland: &;Onze strategie is dat we altijd inspelen op nieuwe kansen in de markt en blijven innoveren. Dat geldt niet alleen voor onze B-to-C-activiteiten, maar zeker ook voor wat we richting de adverteerder doen. De samenwerking met SpotXchange is een logische volgende stap.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in