Overslaan en naar de inhoud gaan

Aandeel 'dark social' in Nederland erg hoog

In Nederland deelt 87% van de bevolking content online, waarvan 94% 'dark social' gebruikt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het aandeel van &;dark social&; in delen van content is volgens RadiumOne veel groter dan velen denken. Ondanks dat social media dashboards inzicht geven in activiteiten en sentiment op sociale platformen, is een groot deel van de insights over de gedeelde content niet toegankelijk voor (online) adverteerders.

RadiumOne brengt contentdeelgedrag in kaart door verder te monitoren dan social media platforms zoals Facebook en Twitter en inzicht te geven in de content . Door Dark Social inzichtelijk te maken kan het bedrijf deze “intent” signalen real time inzetten voor het inkopen van online media.

Het onderzoek wijst uit dat Nederlanders, op Australiërs na, het meeste online delen. In Nederland deelt 87% van de bevolking content online, tegen wereldwijd 84%. Hiervan wordt 94% gedeeld via dark social gebruikt, tegen 90% wereldwijd. E-mail wordt meer gebruikt voor het delen van content (78%) dan sociale netwerken (68%). Gemiddeld delen Nederlanders vijf keer per dag content.

Verder laat het onderzoek zien dat vrouwen delen entertainende content delen met vrienden, terwijl mannen liever informatieve content delen binnen social media groepen of met mensen in hun branche.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in