Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever gebruikt iBeacons andersom: offline shopper data voor mobiele ads

Het bedrijf brengt in kaart hoe vatbaar consumenten in de winkel zijn voor een merk, om ze daarna met relevante advertenties te benaderen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever deed een test in Stockholm, in samenwerking met bureau Mindshare en dataspecialist Glimr.

related partner content for mobile comes here

Nieuwe soep proberen

Het ging om een bus van Knorr waar mensen een nieuwe soep konden proberen. Retargeting ging als volgt: de eerst volgende keren dat de bezoeker van de free sampling de app van de Zweedse krant Aftonbladet opende, zag hij een mobiele Knorr-advertentie met coupons. Zo werden de mensen aan de campagne herinnerd en werd Knorr gepercipieerd als modern merk.

Nieuwe ontwikkeling

De iBeacons die worden ingezet om offline data in kaart te brengen voor mobile ads, dat is volgens The Drum een nieuwe ontwikkeling. De meeste tests met performance-driven beacons richten zich op merkbouwen.

Door met een media-eigenaar (in dit geval de Zweedse krant) in zee te gaan, kan Unilever op een efficiëntere kostenwijze met klantdata omgaan, zonder intern met silos te ontwikkelen, schrijft The Drum. Een extra afdeling die zich met beacons bezighoudt is dan niet nodig.

The Foundry

Dit initiatief komt voor uit een Unilever-hub genaamd The Foundry, waar technische projecten worden bedacht.

De Knorr-campagne geeft Unilever informatie over de impact van merkcampagnes in het stimuleren van winkelbezoek. Een betere connectie tussen offline en online dus.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Om mensen te targeten terwijl ze in een winkel zijn, geeft geen ideale user experience, vindt Unilever. In plaats van deze pushmethode, richt het bedrijf zich met dit iBeacon-project op een pullbenadering.

Technologie wordt ingezet om inzicht te krijgen in het offline gedrag van consumenten om zo de communicatie met hen te customizen. Een meer persoonlijke benadering moet leiden tot een betere ROI.

Unilever wil in 2015 de advertentiekosten terugbrengen nadat het zag hoe goedkopere, maar meer gerichte methoden goed waren voor de omzet.

Bron

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in