Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola gaat in de melkbusiness

Het nieuwe product draagt de naam Fairlife.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

meldt dat Coca-Cola in de komende weken zijn nieuwste innovatie op de markt zal brengen: een nieuw, bijzonder, aangepast en duurder zuivelproduct.

related partner content for mobile comes here

Het product, Fairlife genaamd, ziet eruit als melk, en smaakt ook als melk - maar dat is het niet.

Fairlife bevat naar verluidt minder suiker, maar bevat wel veel proteïne en is lactosevrij.

Opmerkelijke stap

De krant noemt de stap van het frisdrankmerk in de melkbusiness opmerkelijk. Want Amerikanen drinken steeds minder melk. Er wordt anno 2015 zo’n 37 procent minder melk gedronken dan in 1970.

Zelfs de iconische tagline ‘Got Milk’ is inmiddels ten ruste gelegd ().

Best sjiek

Het nieuwe product wordt dan ook niet in de markt gezet als een zuivelproduct, nee, het is ‘basically the premiumisation of milk’.  Dat klinkt best sjiek.

Het enige segment in de Amerikaanse zuivelmarkt dat groei vertoont, is die van de lactosevrije producten, meldt The Washington Post.

De verkoop van een alternatief voor melk zonder lactose is verviervoudigd sinds 1999.

Meerwaarde

De meerwaarde zit ‘m volgens The Washington Post in de proteïne. De markt van proteïnedrankjes is lucratief in de VS en Fairlife biedt maar liefst 50 procent meer proteïne dan normale melk.

Maar Washington Post ziet wel wat beren op de weg voor het nieuwe product: Fairlife zal een stuk duurder zijn dan normale melk. Daarnaast kopen Amerikanen vooral goedkopere melk - hoe goedkoper, hoe beter.

Daarnaast is de kans dat de Amerikaanse consument Fairlife zal zien als een soort van Frankenstein-melk, geen authentiek product.

Coca-Cola zal een goed verhaal hebben moeten klaarleggen om dit nieuwe product te verkopen.

Uitrol campagne

De campagne zal eind maart begin april worden uitgerold, meldt . Vooralsnog zijn er geen plannen om Fairlife op de Europese markt te brengen.

Of de eerste beelden uit de campagne veel goeds voorspellen, daar . Ook wat betreft de tagline ‘Better Milk Looks Good On You’. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in