Vrouwen steeds dominanter in aankoopprocessen


Een studie van Euromonitor International laat zien dat dames 't uitgaven-patroon steeds meer gaan domineren. Onderzoek in 70 marktsegmenten en in 35 landen toonde o.a. aan dat vrouwen:
- tussen 1971 en 2001 82% meer zijn gaan verdienen, tegenover mannen 11%. Hierdoor is de zeggenschap over uitgavenpatronen eveneens toegenomen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
- in landen als China neemt 't aantal tweeverdieners snel toe. Vrouwen hebben daarom 'n steeds grotere invloed op de uitgaven.
- vrouwen schijnen routine-shopping steeds leuker te vinden online dan offline, waardoor dames-portemonnee ook vaker online worden leeggeschud.
Vooral dat laatse zie je terug in de cijfers van product-categorieen die sterk door vrouwen worden gedomineerd als cosmetica en babyvoeding...Meer vind je op
eMarketer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid