Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrouwen steeds dominanter in aankoopprocessen

Een studie van Euromonitor International laat zien dat dames 't uitgaven-patroon steeds meer gaan domineren. Onderzoek in 70 marktsegmenten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een van Euromonitor International laat zien dat dames 't uitgaven-patroon steeds meer gaan domineren. Onderzoek in 70 marktsegmenten en in 35 landen toonde o.a. aan dat vrouwen:

related partner content for mobile comes here

- tussen 1971 en 2001 82% meer zijn gaan verdienen, tegenover mannen 11%. Hierdoor is de zeggenschap over uitgavenpatronen eveneens toegenomen.

- in landen als China neemt 't aantal tweeverdieners snel toe. Vrouwen hebben daarom 'n steeds grotere invloed op de uitgaven.
- vrouwen schijnen routine-shopping steeds leuker te vinden online dan offline, waardoor dames-portemonnee ook vaker online worden leeggeschud.

Vooral dat laatse zie je terug in de cijfers van product-categorieen die sterk door vrouwen worden gedomineerd als cosmetica en babyvoeding...Meer vind je op

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in