Overslaan en naar de inhoud gaan

Google marketing: Niet alleen text-ad's meer

Google slaat een nieuwe weg in met een campagne op Google Earth voor General Motors. Internetters uit 6 Amerikaanse steden krijgen in hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Google slaat een nieuwe weg in met een campagne op voor General Motors. Internetters uit 6 Amerikaanse steden krijgen in hun searches banners met video-clips te zien waarop ze kunnen doorklikken, en die ze via de Google Earth-sattelieten meeneemt naar lokale Saturn dealers, een kleiner automerk van General Motors.

related partner content for mobile comes here

Het is een test-project waarin 3 technologiëen van Google worden samengebracht: hett geografisch vinden van gebruikers, Google Earth en video-ad's.

Wanneer je bij de dealer aan komt 'vliegen' openen de deuren van de showroom zich en wordt je ontvangen door een verkoper. Je krijgt een paar keuzes voorgelegd als ' wil je de motorkap openen', of een 'testrit maken'. Het experimenteel 'verkopen' van test-ritten voor een nieuw model Saturn, de Aura, lijkt het doel van de campagne van GM, die de naam 'Take the 250.000 mile test-drive' draagt.

Geen voorbeeld helaas, in Nederland voldoen we niet aan de geografische kwalificaties...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in