Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobile advertising komt eraan

Adverteerders zullen de komende vijf jaar meer dan 11,35 miljard dollar spenderen aan advertenties op biele telefoons,a ldus het Britse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het komende jaar al zullen veel consumenten dit al gaan merken, doordat dat er steeds meer advertenties op hun mobiel verschijnen. En veel mobiele operators gaan zich richten op gesponsorde content,aldus het bureau. Je hebt natuurlijk content die meer geschikt is voor sponsoring dan andere. Mobiele televisie bijvoorbeeld is uitermate gecshikt voor advertenties, met name omdat distributie duur is en omdat iedereen televisie toch al associeert met reclame.

related partner content for mobile comes here

Mobiele telco’s gaan gebukt onder hevige concurrentie. Veel bedrijven fuseren dan ook, stellen hun prijzen naar beneden bij, ontwikkelen goedkopere telefoontjes en investeren in snellere netwerken. Winst maken wordt hierdoor steeds lastiger. Alle ogen zijn dan ook gericht op gesponsorde content op het gebied van mobiele televisie, muziek en internetportals. De content moet meerwaarde bieden aan consumenten en de inkomsten per gebruiker omhoog brengen.

Mobiele kanalen hebben een puntje voor op internet; adverteerders hebben bij dit kanaal de becshikking over een enorm grote doch gepersonaliseerde markt. Internet heeft ook een groot bereik, maar veel minder de beschikking over gepersonaliseerde data. Informa voorspelt in 2006 zo’n 2.1 miljard geregsitreerde mobiele gebruikers, en bijna 4 miljard in 2011.

Mobiele operators kunnen adverteerders niet voorzien van gepersonaliseerde informatie over individuele gebruikers, maar kunnen de demografische informatie wel inzetten om er achter te komen wat de meest effectieve merken en adverteerders zijn om in te zetten. Adverteerders kunnen vervolgens makkelijk meten wat er met hun advertentie wordt gedaan.

En Informa vond na een steekproef onder 630 consumenten uit dat 40 percent gesponsorde content wil ontvangen tijdens het kijken naar mobiele televisie of video. 35 procent wil advertnties bekijken bij het spelen van games en 27 procent heeft niets tegen gesponsorde content terwijl er muziek wordt beluisterd. Uiteraard alleen als de services tegen gereduceerde kosten worden aangeboden.

Consumenten hoeven overigens niet bang te zijn overspoeld te worden door telemarketeers of spam volgens Informa. Er is wetgeving in de maak, zoals de Europese ‘televisie zonder grenzen’-regelgeving, die nieuwe mediacontent- en reclamestandaarden streng gaat reguleren. Mobiele adverteerders kunnen daarnaast puur werken op basis van opt-in regels.

Bron: Red Herring

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in