Philips zegt wereldwijd contract met Carat op


Dat melden bronnen bij Philips aan Adformatie. Jaarlijks besteedt het elektronicaconcern zo’n 250 miljoen euro wereldwijd in de media. Eind vorige week werd de repitch, waar Carat ook voor uitgenodigd wordt, gecommuniceerd aan de betrokken partijen.
Maar managing director Arjan Pomper van Carat zegt nog van niets te weten. ‘Er gaan wel vaker geruchten, maar ik heb geen officiële brief ontvangen. Pas dan zou ik me zorgen gaan maken.’
Het Amerikaanse mediabeleid van Philips baarde eind vorig jaar nog opzien, doordat de adverteerder alle reclametijd opkocht bij het CBS nieuwsprogramma 60 Minutes. De helft van de blokken werd teruggegeven aan de redactie en de andere helft werd voor de communicatie van de Sense and Simplicity-boodschp gebruikt. Deze strategie werd tevens toegepast bij de Time, waar lezers door Philips getrakteerd werden op een inhoudsopgave in plaats van een woud aan verschillende advertenties.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid