Overslaan en naar de inhoud gaan

Trend: opwaarts mobiele religie

Hollywood richt zich weer expliciet op Christenen met de lancering van FoxFaith , inderdaad onderdeel van het voor veel Sodom- en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hollywood richt zich weer expliciet op Christenen met de lancering van , inderdaad onderdeel van het voor veel Sodom- en Gomarrascenario's verantwoordelijke Fox. richt zich op een markt die geschat wordt op zo'n 100 miljoen opwaarts mobiele hard-core Christelijke Amerikanen.

related partner content for mobile comes here

Het onverwacht grote succes van de film The Passion of the Christ wees al op een interesse van deze doelgroep in film, mits religieus of in elk geval vrij van expliciete sex, geweld, drugs, bloot, grof taalgebruik en occultisme. Het gaat dus om een soort omkering van de klassieke . FoxFaith werkt samen met de , die amusement screent op genoemde elementen. mag bijvoorbeeld ook (al zet hij aan tot het eten van lasagne).

Nu de vraag: is er in Nederland een markt voor dit soort nieuwe vroomheid? De EO weet het zeker en brengt binnenkort de serie op de buis!: "Vooral de naoorlogse sfeer waarin alles kleinschaliger en overzichtelijker was, spreekt de Evangelische Omroep aan, Simpele zaken als bidden voor het eten worden ook in beeld gebracht."

Ik denk dat er veel ouders blij zullen zijn met minder geweld en meer ouderwetse gezelligheid en rust. En vlak het aantal religieuzen niet uit. Na alle revivals van de laatste jaren zijn, voor je het weet, straks de jaren '50 weer in. Mooie kansen voor Unox.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in