Trend: opwaarts mobiele religie
Hollywood richt zich weer expliciet op Christenen met de lancering van FoxFaith , inderdaad onderdeel van het voor veel Sodom- en Gomarrascenario's verantwoordelijke Fox. FoxFaith richt zich op een markt die geschat wordt op zo'n 100 miljoen opwaarts mobiele hard-core Christelijke Amerikanen.
Het onverwacht grote succes van de film The Passion of the Christ wees al op een interesse van deze doelgroep in film, mits religieus of in elk geval vrij van expliciete sex, geweld, drugs, bloot, grof taalgebruik en occultisme. Het gaat dus om een soort omkering van de klassieke Nederlandse speelfilm. FoxFaith werkt samen met de Dove Foundation, die amusement screent op genoemde elementen. Garfield mag bijvoorbeeld ook (al zet hij aan tot het eten van lasagne).
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaNu de vraag: is er in Nederland een markt voor dit soort nieuwe vroomheid? De EO weet het zeker en brengt binnenkort de serie "Snuf de Hond" op de buis!: "Vooral de naoorlogse sfeer waarin alles kleinschaliger en overzichtelijker was, spreekt de Evangelische Omroep aan, Simpele zaken als bidden voor het eten worden ook in beeld gebracht."
Ik denk dat er veel ouders blij zullen zijn met minder geweld en meer ouderwetse gezelligheid en rust. En vlak het aantal religieuzen niet uit. Na alle revivals van de laatste jaren zijn, voor je het weet, straks de jaren '50 weer in. Mooie kansen voor Unox.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid