Overslaan en naar de inhoud gaan

Baidu, search-succes in China [

Baidu, China's grootste zoekmachine, blijft 't goed doen. Speculatie over wanneer het bedrijf voorbij gestreefd zou worden door Google of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

, China's grootste zoekmachine, blijft 't goed doen. Speculatie over wanneer het bedrijf voorbij gestreefd zou worden door Google of Yahoo was er al bij de entering van beiden op de Chinese markt, maar is sindsdien niet realistischer geworden. Volgens waren Baidu's inkomsten in 't 2e kwartaal 2006 dan die van Google en Yahoo.

related partner content for mobile comes here

Baidu schijnt de scheiding tussen gesponsorde en organische resultaten minder nauw te nemen, maar de Chinees boeit 't niet. Baidu's publiek is jong en erg geinteresseerd in entertainment. De Chinees schijnt zich online minder te interesseren voor nieuws en boeken. Voor e-commerce waarschijnlijk meer, maar die markt is nog nauwelijks . Blijkbaar is Baidu's Chinese marktkennis een stuk groter dan die van de Amerikaanse concurrentie...

Het aandeel Baidu is sinds een jaar genoteerd aan de , en noteert nu 190x de winst...Even ter vergelijking, Google zo'n 60x de winst. Cijfertjes uit 't bubbeltjes-tijdperk!....

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in