Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN vergroot marktleiderschap met overname Tiscali

Met de overname van de Nederlandse tak van internetaanbieder Tiscali vergroot KPN zijn marktaandeel in breedbandinternet naar 48 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee nadert het concern het maximum van 50 procent marktaandeel die toezichthouders trekken voor marktdominantie. In totaal heeft KPN nu twee miljoen abonnees. De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) moet de overname nog goedkeuren.

related partner content for mobile comes here

Het telecombedrijf betaalt 255 miljoen euro contant voor 276.000 adsl-klanten en 126.000 inbelklanten. Ook neemt KPN het kabelnetwerk over van Tiscali Nederland. Omdat het netwerk van Tiscali Nederland deels overlapt met dat van KPN, kan de nieuwe eigenaar kostenvoordelen boeken.

KPN ontneemt potentiële nieuwe concurrenten de kans om via het netwerk van Tiscali rivaliserende diensten op te zetten.

Bron: Het Financieele Dagblad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in