KPN vergroot marktleiderschap met overname Tiscali
Met de overname van de Nederlandse tak van internetaanbieder Tiscali vergroot KPN zijn marktaandeel in breedbandinternet naar 48 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Daarmee nadert het concern het maximum van 50 procent marktaandeel die toezichthouders trekken voor marktdominantie. In totaal heeft KPN nu twee miljoen abonnees. De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) moet de overname nog goedkeuren.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Het telecombedrijf betaalt 255 miljoen euro contant voor 276.000 adsl-klanten en 126.000 inbelklanten. Ook neemt KPN het kabelnetwerk over van Tiscali Nederland. Omdat het netwerk van Tiscali Nederland deels overlapt met dat van KPN, kan de nieuwe eigenaar kostenvoordelen boeken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSKPN ontneemt potentiële nieuwe concurrenten de kans om via het netwerk van Tiscali rivaliserende diensten op te zetten.
Bron: Het Financieele Dagblad.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid