Overslaan en naar de inhoud gaan

Kort geding KPN en JCDecaux om reclame

KPN en Hillenaar Outdoor Advertising spannen een kort geding aan tegen JCDecaux. Het telecombedrijf wil reclamevlakken op zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

JCDecaux heeft het exclusieve recht door contracten met de gemeenten, zo meldt het AD. KPN meent dat het contract tussen JC Decaux en gemeenten geen exclusiviteit behelst voor het formaat van twee vierkante meter, het formaat waarop KPN in de telefooncellen wil laten adverteren.
Woensdag dient een kort geding voor de rechtbank van Amsterdam.
KPN wil graag gaan experimenteren met telefooncellen waarop reclameboodschappen van andere bedrijven zijn aangebracht. KPN mikt voor het einde van dit jaar op 150 à 200 telefooncellen met reclame in de grote steden. Als het idee aanslaat, komen er meer.

related partner content for mobile comes here

Steeds meer mensen bellen met hun mobiele telefoon. Cellen zijn daardoor minder winstgevend geworden. KPN zoekt daarom extra inkomsten. Afstoten kan niet, omdat de overheid eist dat er één telefooncel per vijfduizend inwoners is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in