Overslaan en naar de inhoud gaan

Brouwers doen niet meer mee met stunten

Bierbrouwers Grolsch en Heineken werken niet langer mee aan prijsstunts van supermarktketens.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het verlies van marktaandeel nemen ze hierbij op de koop toe, schrijft De Telegraaf dat zich baseert op de publicatie van de halfjaarresultaten van Heineken en Grolsch. Heineken maakte vorige week al bekend minder vaak in te gaan op verzoeken van kruideniersconcerns om met de bierprijzen te stunten. Met het merk Brand neemt Heineken helemaal geen deel aan prijsacties, met de merken Heineken en Amstel op kleinere schaal dan voorheen.

related partner content for mobile comes here

Grolsch meldt zich in de eerste helft van 2006 ’actief te hebben onttrokken’ aan prijspromoties en de ’promotiedruk significant’ te hebben teruggebracht. ‘Enig verlies van marktaandeel was hierbij ingecalculeerd.’ De hogere prijzen die Grolsch hierdoor voor zijn bier ontving, wogen ’ruimschoots’ op tegen de lagere afzet die van het prijsbeleid het gevolg was.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in