Brouwers doen niet meer mee met stunten


Het verlies van marktaandeel nemen ze hierbij op de koop toe, schrijft De Telegraaf dat zich baseert op de publicatie van de halfjaarresultaten van Heineken en Grolsch. Heineken maakte vorige week al bekend minder vaak in te gaan op verzoeken van kruideniersconcerns om met de bierprijzen te stunten. Met het merk Brand neemt Heineken helemaal geen deel aan prijsacties, met de merken Heineken en Amstel op kleinere schaal dan voorheen.
Grolsch meldt zich in de eerste helft van 2006 ’actief te hebben onttrokken’ aan prijspromoties en de ’promotiedruk significant’ te hebben teruggebracht. ‘Enig verlies van marktaandeel was hierbij ingecalculeerd.’ De hogere prijzen die Grolsch hierdoor voor zijn bier ontving, wogen ’ruimschoots’ op tegen de lagere afzet die van het prijsbeleid het gevolg was.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid