Campagne wijst reiziger op 'foute' souvenirs
Ter gelegenheid van de aftrap van de campagne ondertekenden Tweede Kamerleden Henk Jan Ormel (CDA) en Krista van Velzen (SP), tv-dierenarts Henk Lommers en enkele anderen afgelopen dinsdag de campagne de 'Denk Goed Na-belofte', waarmee ze beloofden dergelijke souvenirs niet te zullen kopen.
Onder de slogan van de campagne is 'Weet je wel wat je mee naar huis neemt?' wil IFAW toeristen attenderen op het feit dat veel van dieren gemaakte producten, die in de landen van herkomst openlijk te koop worden aangeboden, hier veelal illegaal zijn. Toeristen met zo'n foute souvenir riskeren bij terugkomst een gevangenisstraf van maximaal zes jaar en een hoge geldboete.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe campagne van IFAW wordt ondersteund door Nederlandse reisorganisaties TUI Nederland en OAD. Zij dragen boodschap van de Denk Goed Na-campagne uit naar hun klanten uit via brochures, website en posters. Ook andere reisorganisaties hebben aangegeven dit voorbeeld te volgen. Zo rekent IFAW erop circa anderhalf miljoen reizigers te bereiken.
Met de start voor het zomerseizoen voor specifiek Zuid-Afrika wil het IFAW Nederlandse reizigers er nog eens extra op wijzen om geen souvenirs te kopen die gemaakt zijn van wilde dieren en deze mee te nemen naar Nederland. Jaarlijks gaan bijna 150.000 Nederlanders naar Zuid-Afrika waar de handel in producten van wilde dieren floreert.
Het IFAW voert de ‘Denk Goed Na’-campagne (Think Twice) in Duitsland, Engeland en Zuid-Afrika waarbij lokale steun van reisorganisaties, politici en bekende mensen wordt gegeven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid