Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne wijst reiziger op 'foute' souvenirs

De internationale dierenbeschermingsorganisatie IFAW is een campagne begonnen, die reizigers ervan moet weerhouden terug te keren met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ter gelegenheid van de aftrap van de campagne ondertekenden Tweede Kamerleden Henk Jan Ormel (CDA) en Krista van Velzen (SP), tv-dierenarts Henk Lommers en enkele anderen afgelopen dinsdag de campagne de 'Denk Goed Na-belofte', waarmee ze beloofden dergelijke souvenirs niet te zullen kopen.

related partner content for mobile comes here

Onder de slogan van de campagne is 'Weet je wel wat je mee naar huis neemt?' wil IFAW toeristen attenderen op het feit dat veel van dieren gemaakte producten, die in de landen van herkomst openlijk te koop worden aangeboden, hier veelal illegaal zijn. Toeristen met zo'n foute souvenir riskeren bij terugkomst een gevangenisstraf van maximaal zes jaar en een hoge geldboete.

De campagne van IFAW wordt ondersteund door Nederlandse reisorganisaties TUI Nederland en OAD. Zij dragen boodschap van de Denk Goed Na-campagne uit naar hun klanten uit via brochures, website en posters. Ook andere reisorganisaties hebben aangegeven dit voorbeeld te volgen. Zo rekent IFAW erop circa anderhalf miljoen reizigers te bereiken.

Met de start voor het zomerseizoen voor specifiek Zuid-Afrika wil het IFAW Nederlandse reizigers er nog eens extra op wijzen om geen souvenirs te kopen die gemaakt zijn van wilde dieren en deze mee te nemen naar Nederland. Jaarlijks gaan bijna 150.000 Nederlanders naar Zuid-Afrika waar de handel in producten van wilde dieren floreert.

Het IFAW voert de ‘Denk Goed Na’-campagne (Think Twice) in Duitsland, Engeland en Zuid-Afrika waarbij lokale steun van reisorganisaties, politici en bekende mensen wordt gegeven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in