Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoektermen moeten kort en simpel

Marketeers die keywords bedenken voor hun zoekmachinemarketingcampagne, dienen de zoektermen simpel en duidelijk te houden en goed te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aldus WebSideStory en de Patricia Seybold Group, die 34 miljoen zoekopdrachten onderzochten op 42 websites (allen klanten van WebsideStory), waarvan 15 e-commerce sites.

related partner content for mobile comes here

Volgens hen maken de meeste consumenten (83 procent) tijdens hun zoektocht op websites slechts gebruik van 1 zoekwoord of een combinatie van twee woorden. Op e-commerce sites ligt dit percentage nog hoger, namelijk op 91 procent.

Bijna 12 procent van de zoekopdrachten op websites leidt overigens niet tot het gewenste resultaat, en dat is volgens de onderzoekers een gemiste kans voor marketeers. Op e-commerce sites ligt dat percentage iets lager: 8,5 procent.Marketeers dienen derhalve hun zoektermen simpel en kort te houden, om zoveel mogelijk consumenten tot een muisklik te kunnen verleiden. De onderzoekers geven daarnaast aan dat marketeers goed naar het zoekgedrag van consumenten op de eigen site moeten kijken, voordat ze zoektermen bedenken voor een zoekmachinemarketingcampagne. De termen die in het kleine zoekvakje op de website worden ingetikt en de producten die daarna worden bekeken, vormen een goed handvat voor zoektermen in toekomstige searchcampagnes, aldus de onderzoekers.

Bron: Internet Retail

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in