
Aldus WebSideStory en de Patricia Seybold Group, die 34 miljoen zoekopdrachten onderzochten op 42 websites (allen klanten van WebsideStory), waarvan 15 e-commerce sites.
Volgens hen maken de meeste consumenten (83 procent) tijdens hun zoektocht op websites slechts gebruik van 1 zoekwoord of een combinatie van twee woorden. Op e-commerce sites ligt dit percentage nog hoger, namelijk op 91 procent.
Vacatures
Marketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeSpecialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBBijna 12 procent van de zoekopdrachten op websites leidt overigens niet tot het gewenste resultaat, en dat is volgens de onderzoekers een gemiste kans voor marketeers. Op e-commerce sites ligt dat percentage iets lager: 8,5 procent.Marketeers dienen derhalve hun zoektermen simpel en kort te houden, om zoveel mogelijk consumenten tot een muisklik te kunnen verleiden. De onderzoekers geven daarnaast aan dat marketeers goed naar het zoekgedrag van consumenten op de eigen site moeten kijken, voordat ze zoektermen bedenken voor een zoekmachinemarketingcampagne. De termen die in het kleine zoekvakje op de website worden ingetikt en de producten die daarna worden bekeken, vormen een goed handvat voor zoektermen in toekomstige searchcampagnes, aldus de onderzoekers.
Bron: Internet Retail
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee