Overslaan en naar de inhoud gaan

Lifters hebben trek in KFC-kip

Ik zat vanmorgen om 10.00 uur in de 'Foodstrip' in Amsterdam-Zuidoost in een fastfoodrestaurant van KFC, voor sommigen beter bekend als…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik zat vanmorgen om 10.00 uur in de 'Foodstrip' in Amsterdam-Zuidoost in een fastfoodrestaurant van , voor sommigen beter bekend als Kentucky Fried Chicken.

related partner content for mobile comes here

Niet iedereen is het met de Foodstrip, maar KFC, Burger King, Sizzling Wok en Rancho BBQ & Grill denken met hun vier restaurants vlakbij de A9, A10 en de A2 (en bij het bedrijventerrein in Amsterdam-Zuidoost) te voorzien in een behoefte aan een snelle lunch/hap.

Zaterdag is de officiële opening van de Foodstrip in Amsterdam Zuidoost en dus ook voor dit KFC-restaurant (dat eigenlijk al sinds een week open is).

In het interview dat ik met haar en marketingdirecteur Eric Voges had, vertelde Willemijn Schneyder, brandmanager, dat KFC een ludieke actie heeft bedacht om aandacht te vestigen op hun nieuwe restaurantconcept op de Foodstrip.

Deze week is er een team van lifters tijdens de avondspits te vinden op alle belangrijke uitvalswegen van deze locatie. Zo worden de 50 duizend mensen die op het bedrijventerrein in Zuidoost werken geïnformeerd over de komst van een nieuw KFC-restaurant.

'De actie is een groot succes, we krijgen veel positieve en leuke reacties', vertelde Schneyder. Naast echte lifters hebben we ook "hardboard-lifters" ingezet. De kartonnen dame valt goed in de smaak, het board is al een aantal keer gestolen.

'Mensen reageren positief, zeggen tegen lifters: "Stap maar in, we brengen je wel naar KFC."
'Ook de politieagenten die voorbijkomen, vinden het leuk. Ze zijn meestal gewend de weg te moeten wijzen naar het AMC en niet dat mensen nu op zoek gaan naar Kentucky Fried Chicken', aldus de brandmanager.

Het restaurantconcept moet elk bezoek tot een 'echte beleving' maken, 'eating with all your senses'. In het interieur zijn voor iedere gelegenheid verschillende settings gecreëerd: een 'on the go zone' met statafels, een businesslounge met fauteuils, een leeshoek, een kinderspeelhoek en een gamezone.

Hoe groot KFC in Nederland wil worden, hoe de keten omgaat met de veranderende eetcultuur en wat de rol van een heus KFC-televisiekanaal binnen het concept is, kun je in oktobernummer van Tijdschrift voor Marketing lezen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in