Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN brengt nieuw merk voor Turken ook naar NL

We hebben hier al eerder gemeld dat KPN in België en Duitsland bezig is met een mobiel merk voor Turken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We hebben al eerder gemeld dat KPN in België en bezig is met een mobiel merk voor Turken.

Het telecombedrijf KPN introduceert het nieuwe mobiele merk nu ook in Nederland, speciaal bedoeld voor Turken.

Zij kunnen met Ay Yildiz goedkoper naar Turkije bellen en tegen een lager tarief met vaste nummers in Duitsland en België bellen.

Het telecomconcern gaat in Nederland de concurrentie aan met vooral twee andere operators, en .

Die richten zich niet specifiek op Turken, maar op alle allochtonen. Het doel is om marktleider te worden, aldus een zegsman van KPN.

KPN denkt met Ay Yildiz een "interessante winst" te kunnen behalen. Als het merk aanslaat, wil de onderneming andere allochtone gemeenschappen bedienen. Het concern heeft nu geen zicht op hoeveel Turkse klanten het heeft. In Nederland wonen ongeveer 364.000 mensen van Turkse afkomst.

Ay Yildiz biedt een tarief vanaf 17 cent per minuut voor bellen naar Turkije vanuit Nederland. Lebara adverteert op zijn website met een tarief van 26 cent per minuut voor een mobiel gesprek naar dat land. Met een vaste lijn kost bellen naar Turkije bij dit bedrijf 18 cent per minuut. Klanten van Ay Yildiz kunnen elkaar voor 7 cent per minuut onderling bellen.

Om de concurrentie het hoofd te kunnen bieden, gaat KPN Ay Yildiz aan de man brengen via belhuizen, moskeeën en Turkse winkels, maar ook via Primafoon en het internet.

De telecomoperators Ortel en Lebara zijn volgens het onderzoeksbureau zeer succesvol, omdat ze de doelgroepen beter weten te benaderen dan traditionele bedrijven als KPN.

Ortel heeft winkels in Nederland in een aantal grote steden, waaronder Den Haag, Rotterdam en Amsterdam. Lebara adverteert volgens Telecompaper in gebieden waar veel allochtonen wonen. Het merk wordt ook verkocht bij onder meer Dixons, BelCompany en de Free Record Shop.

Beide ondernemingen hebben meer dan 100.000 klanten. 'Dat is heel goed gezien de omvang van de populatie', zei directeur Ed Achterberg van Telecompaper tegen het ANP. Ortel en Lebara hebben allebei geen eigen netwerk, maar maken gebruik van dat van KPN.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in