Blogs steeds belangrijker voor communicatiemanagers
Dat blijkt uit een onderzoek dat pr-bureau Porter Novelli heeft uitgevoerd onder de communicatiemanagers van 50 grote ondernemingen en organisaties in Nederland naar de awareness en het gevoerde beleid op het punt van bloggen.
Toch is lang nog niet iedere communicatiemanager actief bezig met weblogs. Dat komt omdat er volgens Porter Novelli nog geen concreet beleid is rondom monitoring van blogs en het zelf pro-actief inzetten van weblogs als corporate communicatie-instrument.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBijna een kwart van de respondenten zegt inmiddels zeer bekend te zijn met weblogs. De meerderheid geeft aan redelijk bekend te zijn met blogs. Voor bijna een kwart is het nog een zeer duister gebied.
Het onderzoek heeft ook duidelijk gemaakt dat kennis van de bloggingwereld nog relatief beperkt is. Zo zijn er grote verschillen te zien in de denkbeelden over de aantallen blogs in de wereld, maar bijvoorbeeld ook over de afzenders en herkomst van blogs.
Een ruime meerderheid geeft aan dat voor hun werk weblogs het afgelopen jaar aan belang hebben toegenomen. Bijna iedereen is ook van mening dat ontwikkelingen met blogs een potentiële invloed hebben op hun organisaties.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid