Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument loopt niet warm voor gezondheidslabels

Fabrikanten voorzien hun producten steeds meer van ‘gezondheidslabels’. Maar de consument is nauwelijks enthousiast. Een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De veelheid aan labels en verschillende kreten op verpakkingen maken het bovendien niet overzichtelijk, blijkt uit een onderzoek van MarketResponse onder bijna 500 Nederlanders van 18 jaar en ouder.
Volgens de Nederlanders moet een product minimaal gezond zijn om een label te verdienen, bij voorkeur aangetoond door een onafhankelijke commissie. Ongeveer de helft van de Nederlanders is op de hoogte van het bestaan van gezondheidslabels op producten. Het meest genoemde label is het ‘gezonde keuze‒klavertje’ van Albert Heijn. Daarnaast zien veel respondenten opmerkingen als ‘minder vet’ op verpakkingen als gezondheidslabel.

related partner content for mobile comes here

Een overgrote meerderheid stelt dat de labels behulpzaam kunnen zijn bij het maken van een gezonde keuze, maar dat er dan één helder label moet komen. Om een gezondheidslabel te verdienen moet het product minimaal gezond zijn en het label verdienen. Een groot deel van de respondenten geeft aan dat dit aangetoond moet zijn, door bijvoorbeeld een onafhankelijke commissie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in