Zuivert commercie de sport nu?
Hoe meer commercie, deze te meer tv-kijkers er moeten komen, des te beter sporters moeten presteren, en des te meer ze betaald krijgen van sponsors. Je hoeft niet anticommercie te zijn om deze spiraal vast te stellen in de sport van de afgelopen decennia. Maar de tegengestelde spiraal is ook boeiend. Nike neemt eindelijk afscheid van dopeloper Justin Gatlin.
Wall Street Journal schrijft dat Nike niets meer te maken wil hebben met Trevor Graham, de coach van Gatlin en van andere atleten die met dope in aanraking kwamen. Met Gatlin zelf zet Nike een overeenkomst even op sterk water.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVoor Nike, schrijft de WSJ, is dit een ommekeer. Tot op heden draaide de sportsponsor het hoofd de andere kant op als een van haar sporters in verband met doping werd genoemd of werd beschuldigd. En Gatlin gaf Nike bij de Olympische Spelen van 2004 toch geweldige publiciteit.
Toevallig bericht de Volkskrant vanmorgen dat T-Mobile zo'n grote klap kreeg van de dopingaffaires rond de Tour dat ze nu orde op zaken stelt. Nederlanders moeten zij de Duitse wielerploeg de discipline terugbrengen. Dat is op zich al een glimlach waard, dat wij Duitsers discipline gaan bijbrengen.
Maar goed, de sponsors treden natuurlijk pas op nu de publiciteit echt heel negatief begint te worden en tv-stations eerlijke wedstrijden eisen. Het gaat hen om de opbrengst, niet om de moraal.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid