Overslaan en naar de inhoud gaan

Zuivert commercie de sport nu?

Hoe meer commercie, deze te meer tv-kijkers er moeten komen, des te beter sporters moeten presteren, en des te meer ze betaald krijgen van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe meer commercie, deze te meer tv-kijkers er moeten komen, des te beter sporters moeten presteren, en des te meer ze betaald krijgen van sponsors. Je hoeft niet anticommercie te zijn om deze spiraal vast te stellen in de sport van de afgelopen decennia. Maar de tegengestelde spiraal is ook boeiend. neemt eindelijk afscheid van dopeloper .

related partner content for mobile comes here

dat Nike niets meer te maken wil hebben met Trevor Graham, de coach van Gatlin en van andere atleten die met dope in aanraking kwamen. Met Gatlin zelf zet Nike een overeenkomst even op sterk water.

Voor Nike, schrijft de WSJ, is dit een ommekeer. Tot op heden draaide de sportsponsor het hoofd de andere kant op als een van haar sporters in verband met doping werd genoemd of werd beschuldigd. En Gatlin gaf Nike bij de Olympische Spelen van 2004 toch geweldige publiciteit.

Toevallig vanmorgen dat T-Mobile zo'n grote klap kreeg van de dopingaffaires rond de Tour dat ze nu orde op zaken stelt. Nederlanders moeten zij de Duitse wielerploeg de discipline terugbrengen. Dat is op zich al een glimlach waard, dat wij Duitsers discipline gaan bijbrengen.

Maar goed, de sponsors treden natuurlijk pas op nu de publiciteit echt heel negatief begint te worden en tv-stations eerlijke wedstrijden eisen. Het gaat hen om de opbrengst, niet om de moraal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in