Marketeer: let op de social networks!


Waar 't publiek gaat volg je ze. Grip op video en social networking is waarschijnlijk directer te bereiken door allianties te sluiten met de bestaande major-players, dan autonoom. Kort geleden sloot Google een grote deal met News Corp, eigenaar van MySpace. MySpace is vermoedelijk niet de enige reden voor de deal geweest, ook News Corp's IGN.com is interessant. IGN levert aan Fox de interactieve applicaties en beheert een hele hoop entertainment sites. Maar goed, MySpace was in juli volgens Hitwise wel goed voor zo'n 10% aan direct verkeer naar Google.
Google betaalt News Corp in totaal 900 miljoen. In ruil hiervoor serveert Google text-ad's aan MySpace (niet op alle main-pages), en het interactieve Fox-netwerk, en wordt 't de default browser.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen stap in de wereld van social networks die tegen 't eind van de deal (2010) moet leiden tot een ad-netwerk dat ook dominant is in social networks. Voor de marketeer is het goed om te weten dat social networking de nieuwe communities gaan worden en online video the next 'MTV', alleen groter! Lees verder op FT.com
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid