Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeer: let op de social networks!

Kijk je naar de 2 snelst groeiende sectoren online, video en social networking, dan is Google Video bij lange na geen Youtube, en is Orkut…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waar 't publiek gaat volg je ze. Grip op video en social networking is waarschijnlijk directer te bereiken door allianties te sluiten met de bestaande major-players, dan autonoom. Kort geleden sloot Google een grote deal met , eigenaar van MySpace. MySpace is vermoedelijk niet de enige reden voor de deal geweest, ook News Corp's is interessant. IGN levert aan Fox de interactieve applicaties en beheert een hele hoop entertainment sites. Maar goed, was in juli volgens Hitwise wel goed voor zo'n 10% aan direct verkeer naar Google.

related partner content for mobile comes here

Google betaalt News Corp in totaal . In ruil hiervoor serveert Google text-ad's aan MySpace (niet op alle main-pages), en het interactieve Fox-netwerk, en wordt 't de default browser.

Een stap in de wereld van social networks die tegen 't eind van de deal (2010) moet leiden tot een ad-netwerk dat ook dominant is in social networks. Voor de marketeer is het goed om te weten dat social networking de nieuwe communities gaan worden en online video the next 'MTV', alleen groter!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in