Search en UID: plaatsbepaling op site aan bezoeker duidelijk maken
1. Van wie is de site?
2. Waar gaat de site over?
3. Wat staat er op deze pagina?
4. Hoe staat deze pagina in verhouding tot de rest van de site?
5. Is de aangeboden info betrouwbaar?
Te veel negatieve antwoorden op dit soort vragen verhogen de kans op kortstondige visites. Een solide SEO-campagne pakt ook niet alleen de handschoen van traffic-generation op, maar neemt User Interface taken mee, waarin vanuit bezoekers persepctief naar de informatiestructurering wordt gekeken. Het converteren in 'n gewenste actie valt of staat vaak bij de bewuste of onbewuste beantwoording van dit soort vragen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisWebpagina's die hier vanuit de zoekmachine-resultaten antwoord op geven, zijn beter in staat de 'split-second of attention' die de bezoeker een site 'gunt' (wel/niet de gewenste pagina), vast te houden.
Een paar manieren waarop je de attentie waarde van de bezoeker kunt vasthouden:
- plaatsing van breadcrumbs ('n soort Hans & Grietje pad voor de plaatsbepaling op websites)
- keyword-matching in de titel, descriptions en content van de bewuste pagina
- relevante cross-links opnemen op aanverwante onderwerpen. Bijvoorbeeld door 'waarschijnlijke gebruikersvragen' die samenhangen met 't thema te ondervangen.
Verkoop je bijvoorbeeld koffie-pads online, dan kan de thee-pad ook centraal in de users-mind zitten...Cross-link je die vanuit de pagina 'koffiepads' dan onderschep je een mogelijke vraag waarop de bezoeker was afgehaakt wanneer je 'um 't antwoord niet gaf...Meer
Just to consider...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid