Overslaan en naar de inhoud gaan

Search en UID: plaatsbepaling op site aan bezoeker duidelijk maken

Zowel vanuit User Interface Design perspectief als uit SEO-overwegingen is 't belangrijk om de bezoeker een gevoel van plaats-aanduiding te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

1. Van wie is de site?
2. Waar gaat de site over?
3. Wat staat er op deze pagina?
4. Hoe staat deze pagina in verhouding tot de rest van de site?
5. Is de aangeboden info betrouwbaar?

related partner content for mobile comes here

Te veel negatieve antwoorden op dit soort vragen verhogen de kans op kortstondige visites. Een solide SEO-campagne pakt ook niet alleen de handschoen van traffic-generation op, maar neemt User Interface taken mee, waarin vanuit bezoekers persepctief naar de informatiestructurering wordt gekeken. Het converteren in 'n gewenste actie valt of staat vaak bij de bewuste of onbewuste beantwoording van dit soort vragen.

Webpagina's die hier vanuit de zoekmachine-resultaten antwoord op geven, zijn beter in staat de 'split-second of attention' die de bezoeker een site 'gunt' (wel/niet de gewenste pagina), vast te houden.

Een paar manieren waarop je de attentie waarde van de bezoeker kunt vasthouden:

- plaatsing van breadcrumbs ('n soort Hans & Grietje pad voor de plaatsbepaling op websites)
- keyword-matching in de titel, descriptions en content van de bewuste pagina
- relevante cross-links opnemen op aanverwante onderwerpen. Bijvoorbeeld door 'waarschijnlijke gebruikersvragen' die samenhangen met 't thema te ondervangen.

Verkoop je bijvoorbeeld koffie-pads online, dan kan de thee-pad ook centraal in de users-mind zitten...Cross-link je die vanuit de pagina 'koffiepads' dan onderschep je een mogelijke vraag waarop de bezoeker was afgehaakt wanneer je 'um 't antwoord niet gaf...
Just to consider...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in