
Gisteren introduceerde Facebook met een groots opgezet evenement in New York Facebook Ads, een nieuw advertentiemedium dat op maar liefst drie manieren inhoud geeft aan die 'social graph':
Social Ads geeft de adverteerder de mogelijkheid advertenties te plaatsen op basis van ledenprofielen, met ingebouwde virale verspreidingsmogelijkheid; Beacon geeft Facebookers de mogelijkheid zich tot fan van een merk of product te verklaren, en dat mee te nemen in hun feeds; en Insight is een segmentatiesysteem op basis van wederom die ledenprofielen, maar ditmaal aangevuld met 'psycho-grafische' markeonderzoekgegevens. Soort van Facebook Mosaic dus, met excuses aan Experian.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensHet blijft afwachten in hoeverre de gebruikers dit gaan oppakken zonder nare bij-effecten (we denken andermaal terug aan Daewoo-ambassadeurs en Chevy Tahoe-doehetzelfadvertenties) maar wat mij betreft , ziet het er veelbelovend uit.
Eindelijk iemand die op een doordachte manier inspeelt op het doorslaande succes van de Coke and Mentos-boys en andere spontane marketingvirus-epidemieen. En nu maar afwachten of Google geen rechtszaak tegen Facebook aanspant wegens het schenden van 't een of 't andere patent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee