Overslaan en naar de inhoud gaan

Sociale marketing krijgt inhoud bij Facebook

Mark Zuckerbergs 'social graph' mag dan klinken als het zoveelste buzzword, maar zijn bedrijf is aardig consequent bezig de nodige inhoud…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren introduceerde Facebook met een groots opgezet evenement in New York , een nieuw advertentiemedium dat op maar liefst drie manieren inhoud geeft aan die 'social graph':

related partner content for mobile comes here

Social Ads geeft de adverteerder de mogelijkheid advertenties te plaatsen op basis van ledenprofielen, met ingebouwde virale verspreidingsmogelijkheid; Beacon geeft Facebookers de mogelijkheid zich tot fan van een merk of product te verklaren, en dat mee te nemen in hun feeds; en Insight is een segmentatiesysteem op basis van wederom die ledenprofielen, maar ditmaal aangevuld met 'psycho-grafische' markeonderzoekgegevens. Soort van Facebook Mosaic dus, met excuses aan Experian.

Het blijft afwachten in hoeverre de gebruikers dit gaan oppakken zonder nare bij-effecten (we denken andermaal terug aan Daewoo-ambassadeurs en ) maar wat mij betreft , ziet het er veelbelovend uit.

Eindelijk iemand die op een doordachte manier inspeelt op het doorslaande succes van de -boys en andere spontane marketingvirus-epidemieen. En nu maar afwachten of Google geen rechtszaak tegen Facebook aanspant wegens het .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in