Overslaan en naar de inhoud gaan

www.nieuwebezoekerstrekken.nl

Steeds vaker kiezen bedrijven voor een losse actiesite om een nieuw product in de markt te zetten of wordt een losse wervingssite in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld . Geen idee waar de site over gaat, of wat ze mij willen verkopen. Eenmaal op de site is wel meteen duidelijk dat het van Mitsubishi komt, maar ik wordt genoeg getriggerd door de spelletjes om niet meteen af te haken vanwege het commerciële verhaal (persoonlijke favoriet: pagina 3!). Erg goed gedaan.

related partner content for mobile comes here

Een ander leuk voorbeeld is de virale campagne . In de voor Reed Business ontwikkelde site worden mensen uitgedaagd om allerlei maffe kantoorspelletjes te spelen, zoals kantoorartikelen memory. Speciaal voor de marketeers hier is er ook het spel waarin je reclameslogans vertaalt naar het Engels; zoals: You're welcome. Super the Farmer en Giroblue, it fits you! (check de geluidsfragmenten). Natuurlijk kun je ook vrienden op de hoogte brengen van de site en kun je zelf nieuwe tips insturen. Deze zullen na een screening ook echt op de site worden gebruikt. Achterliggend doel van deze site is om mensen die zich vervelen in hun huidige baan naar de te trekken. Met de site en de virale campagne richt Reed Business zich op kandidaten voor alle verschillende functies binnen het uitgeverijbedrijf.

Naast de genoemde voordelen is het nadeel van dit soort sites dat ze snel hun doel voorbij kunnen schieten of dat het verkeerde publiek bereikt wordt.
Mijn ervaring is wel dat je bij dit soort sites vaak wel langer op de site blijft hangen en een positievere merkbeleving ervaart, dan wanneer je een corporate site bezoekt.
De statistieken, verkoopcijfers en de hoeveelheid sollicitatiebrieven moeten uit gaan wijzen wat de effecten zijn, maar wat vinden jullie ? Is een aparte wervings- of promotiesite nu handig om je doelgroep te bereiken of mik je veel te breed?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in