Overslaan en naar de inhoud gaan

Selexyz wint Visa Retailjaarprijs

Retailers als Albert Heijn en Jumbo waren de grote afwezigen tijdens het Visa Retailjaarprijsgala, gisteren gehouden in Studio 21 in het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Retailers als en waren de grote afwezigen tijdens het , gisteren gehouden in Studio 21 in het Hilversumse Mediapark.

related partner content for mobile comes here

De zaal was voornamelijk gevuld met retailers uit de regio, zo leek het. Zo had Konijnendijk Mode uit Zuid-Beijerland maar liefst 6 tafels gereserveerd. De retailer was genomineerd voor de categorie Beste Zelfstandige Winkel, maar die prijs ging gisteravond naar de enthousiaste dames van Van de Belt Modewereld.

De avond werd net als vorig jaar gepresenteerd door Anita Witzier, die de leukste quotes aan de prijswinaars wist te ontlokken, bijvoorbeeld van mevrouw Van Gruijthuijsen, samen met haar man winnaar van de personeelsprijs Human Capital Award: 'Geef de prijs maar aan m'n Alex'. De opmerking paste perfect bij het Koefnoen-achtige filmpje over het Van Gruijthuijsen-personeel...

Of Grapedistrict Amsterdam, de winnaars van de Accon Startersprijs: 'Wij weten niets van retail'.

Andere winnaars waren de Melangerie in Hoorn (Visa Retail Jaarprijs Publieksprijs voor Beste Zelfstandige Winkel), Jan Linders (Torex Retail ICT Award), schoenenzaak Smits in Arnhem (designprijs), Bijenkorf DDD (Adformatie Retail Reclameprijs) en Saton Optiek (serviceprijs).

won de innovatieprijs, voornamelijk dankzij het Groene Stekker-initiatief. De jury: 'BCC is hiermee de eerste Europese winkelketen die op een duurzame manier met energie en klimaat omgaat.' Quote directeur Michiel de Haan: 'Vorig jaar zijn we er zo'n beetje mee eh..begonnen...'

in Maastricht tenslotte mocht de Visa Retailjaarprijs voor Beste Winkelketen in ontvangst nemen. Vorig jaar moest de boekhandel genoegen nemen met de Torex Retail ICT Jaarprijs.
()

Dit is ook het laatste jaar dat de Retail Jaarprijzen in deze opzet worden georganiseerd. De organisatie is samengegaan met , en dat heeft consequenties voor de verdeling van de vak- en publieksprijzen. Maar daarover meer volgend jaar, aldus de voorzitter van de Retail Jaarprijzen, Oscar van den Ende.

Toch viel het op, de grote retailers zaten gisteravond niet aan tafel. Ik heb me laten vertellen dat Jumbo, vorig jaar de grote winnaar met 2 prijzen, waaronder de Visa Retailjaarprijs voor Beste Winkelketen, dit jaar niet eens had ingestuurd.

Weet iemand waarom de grote retailers het dit jaar hebben laten afweten? Zijn er misschien teveel prijzen op dit gebied (toch een van de redenen waarom Stichting Retailjaarprijzen volgend jaar samengaat met Bestewinkelketen.nl)?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in