Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame is levensgevaarlijk! (2)

Gisteren schreef collega Molblogger Elfahmi El Bouazati een stuk n.a.v. uistpraken van het Amsterdamse SP-raadslid Meta Meijer in Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

collega Molblogger Elfahmi El Bouazati een stuk n.a.v. uistpraken van het Amsterdamse SP-raadslid Meta Meijer in 2007. Zij zegt dat veel kruispunten extra gevaarlijk zijn door een overmaat aan reclame. De verkeersdeelnemers zouden door reclame-uitingen worden afgeleid.

related partner content for mobile comes here

Ook ik werd geprikkeld door die uitspraken, maar met heel een andere insteek dan Elfahmi. Want wat mij al tijden verbaast bij reclame langs de weg, is dat het vaak gewoon heel erg slecht is. In die zin: het is voor de voorbijrijdende automobilist of fietser vaak gewoon niet te lezen, onbegrijpelijk, cryptisch, overvol, et cetera.

Ik heb vandaag langs de Amsterdamse straten eens een paar foto's gemaakt om dit te illustreren:

Probeer bij dit soort uitingen in het voorbijrijden maar eens te zien wat belangrijk is. Meestal zijn er maar een paar dingen die je zou willen weten: wat is het en waar en wanneer kan ik het krijgen. En eventueel: op welke website vind je meer info.

Maar er is bij veel uitingen wel iets wat je niet kunt lezen. Meestal doordat het klein geschreven is of wordt overvleugeld door minder relevante info. Als je het zou willen lezen moet je echt even in de remmen.

'Vaak staan de reclameborden vlak naast de weg. Hierdoor verliezen verkeersdeelnemers het overzicht op de weg,'' vindt Meijer.

Ik denk dat raadslid Meijer op een bepaalde manier wel gelijk heeft: het overzicht is kwijt. Maar dat komt volgens mij vooral door de slechte kwaliteit van de uitingen. Gewoon simpele, heldere reclame maken. Da's volgens mij veel effectiever en veel ongevaarlijker.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in