Overslaan en naar de inhoud gaan

Balr. en (Red) lanceren speciaal shirt voor strijd tegen aids

Nederlands lifestylemerk zamelt geld in voor hulp aan besmette moeders.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Balr. en (Red) brengen samen een speciaal T-shirt uit, waarbij de opbrengst naar medicatie tegen hiv en aids gaat. Deze medicatie zorgt ervoor dat besmette moeders het virus niet kunnen doorgeven aan hun ongeboren baby’s. (Red) werd in 2006 opgericht door Bono en Bobby Shriver om bedrijven en mensen te betrekken in de strijd tegen aids.

‘Zowel (Red) als Balr. gelooft in kansen omzetten in realiteit’, vertelt Balr.-ceo Juul Manders. ‘We zijn ervan overtuigd dat we, met de hulp van het bereik van onze klanten en influencers, echt impact kunnen maken. Het is ondenkbaar dat zoveel baby’s geboren worden met hiv, simpelweg omdat hun moeders geen toegang hebben tot de juiste medicatie. Door onze handen ineen te slaan met (Red) kunnen we onze fans activisten maken door het shirt te kopen.’

Creative director Demy de Zeeuw zegt dat Balr. nog nooit een item met zoveel kleur op de markt heeft gebracht. 'We werken meestal met zwart, wit en grijs, maar voor deze speciale gelegenheid wilden we onze steun aan (Red) heel duidelijk overbrengen.'

Het shirt is vanaf vandaag voor €60 verkrijgbaar via de webshop van het lifestylemerk, in de flagshipstore in Amsterdam en op amazon.com/red. De verkoop van dit shirt is onderdeel van de jaarlijkse zogenaamde (Shopatron) van (Red), waarbij met bekende merken als Apple, Starbucks en Vespa geld wordt ingezameld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in