Overslaan en naar de inhoud gaan

Maar liefst 95% CMO's past digitale strategie aan vanwege zorgen over online merkveiligheid

Aldus nieuw, Brits onderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

95 procent van de CMO’s van de grote Britse merken houdt de digitale strategie tegen het licht naar aanleiding van alle berichtgeving over online merkveiligheid, fraude en transparantie.

Aldus nieuw onderzoek van Teads. De Britse online video-advertisingmarktplaats liet 100 CMO’s en andere marketingdirecteuren hierover ondervragen.

83 procent van de respondenten geeft aan dat de bezorgdheid de laatste 12 maanden is gegroeid.  77 procent is bezorgder over bannerfraude dan vroeger.

In reactie op deze bezorgdheid houdt 44 procent hun relatie met toeleveranciers tegen het licht.  44 procent onderzoekt de relatie met bureaus, en 93 procent geeft aan dat ze vanaf nu alleen bureaus en toeleveranciers kiezen die transparant werken en merkveiligheid kunnen garanderen.

36 procent heeft campagnes weggehaald, of geeft minder uit aan kanalen die merkveiligheid niet kunnen garanderen.

En 37 procent van de CMO’s zegt daarnaast direct betrokken te zijn bij de executie van de digitale strategie.

41 procent denkt erover na om de media-inkoop in-house te gaan verzorgen.

43 procent van de Britse CMO’s wil dat uitgevers hen gerust stellen dat ze de content op hun site onder controle hebben. 46 procent wil dat de online advertisingindustrie strengere standaarden aanhoudt, 45 procent wil meer focus op de rapportage van de kwaliteit van bannerplaatsingen.

Volgens de onderzoekers kunnen de problemen alleen opgelost als de hele industrie hierin samen optrekt: ‘Merken en bureaus moeten transparantie nastreven op media-inkoop. Als iets niets gecontroleerd is, zou de adverteerder niet moeten betalen. Voor consumenten betekent het dat ze geen hinderlijke, en kwalitatief goede creaties zien. Uitgevers kunnen beschikken over een goede videocontent en grote adverteerders, en over de geschikte tools om fraude te voorkomen.’

related partner content for mobile comes here

Bron: Teads

Beeld: 123rf

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in