Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn zet Afrikaans groente en fruit in spotlicht

Veel Afrikaanse leveranciers zijn aangesloten bij de AH Foundation.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Albert Heijn start met een campagne om consumenten te wijzen op groente en fruitproducten uit Afrika, door op de verhalen achter deze producten te wijzen.

related partner content for mobile comes here

In totaal worden er 50 producten in het versschap voorzien van een Albert Heijn Foundation logo.

Peultjes uit Zimbabwe

Albert Heijn hanteert voor de inkoop van groente, fruit en bloemen het credo ‘zo dichtbij als mogelijk en zo ver als noodzakelijk’. Ongeveer 10 procent van dit assortiment komt uit Afrika, zoals tropische fruitsalades uit Ghana en peultjes uit Zimbabwe.

Het merendeel van de Afrikaanse leveranciers is aangesloten bij de in 2007 opgerichte AH Foundation.

Deze foundation is opgericht om samen met de versleveranciers &;een positieve bijdrage te leveren aan de leefomstandigheden en toekomstperspectieven van Afrikaanse boeren, medewerkers en de lokale gemeenschap&;.

Op kunnen mensen informatie vinden over de AH Foundation en kunnen klanten zich inschrijven om kans te maken op een bezoek aan de telers in Ghana en te zien hoe het werkt daar. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in