Overslaan en naar de inhoud gaan

MonitoringMonday: Crisis, complimenten en een Twitter-record van Leonardo di Caprio

Wat gebeurde er vorige week op social?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Crisis en complimentjes wisselden elkaar af deze eerste week van maart. Dat ging er zo aan toe:

related partner content for mobile comes here

Crisis bij Dolfinarium

Een presentator van het tv-programma Rambam ging stage lopen bij Dolfinarium en . De was krachtig. Op social zag deze week er zo uit voor Dolfinarium: veel berichten met uitgesproken sentimenten.

Zoals je ziet, er is negativiteit maar ook nuance. Fans scharen zich achter het dierenpark. Deze case vertoont dan ook veel gelijkenissen met een bij Dolfinarium.

NOS gijzeling

We blijven even bij een crisissituatie. Ruim een jaar de gijzeling door Tarik Z. van het NOS-journaal, kwam er een wetenschappelijk onderzoek naar het gebruik van Twitter die avond. Wat zagen de onderzoekers? Een echo-effect (“dom retweeten”) én een zelfcorrigerend vermogen: fact-checking.

Complimentjes

Van crisis naar complimenten. Ruim 15 duizend mensen hadden het vorige week maandag over complimentendag. Het overgrote deel werd verstuurd vanuit Twitter (hoezo Twitter een klaagplatform?). Opvallend was dat het het woord complimentendag het meest gebruikte. Het CDA bedankte hun vrijwilligers. Naast het CDA waren er meer merken die deze dag aangrepen om zich te profileren. Maar hoe reageer je als merk eigenlijk op complimenten? .

Tot slot, de Oscars! Leonardo diCaprio vestigde een Twitterrecord: met 440 duizend tweets in één minuut bezorgde hij Twitter ronkende servers en het was dan ook de . Sowieso werden er -tweets verstuurd. Daar droomt iedere marketeer toch van?!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in