Overslaan en naar de inhoud gaan

IC-prof ziet zichzelf als trusted advisor van de directie, maar een eigen budget ho maar

70 procent van de IC-profs zegt dat de top van de onderneming veel waarde hecht aan wat ze doen
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het zelfvertrouwen onder IC-professionals groeit. Driekwart van de doelgroep zegt dat het management hen steeds meer als trusted advisor beschouwt. 70 procent zegt dat de top van de onderneming veel waarde hecht aan wat ze doen.  Tegelijkertijd heeft krap een op de vier een vast budget (27%), werkt minder dan de helft (47%) met een communicatieplan en werkt 20 procent niet volgens een vaste planning.  

related partner content for mobile comes here

Barrière

Dat blijkt uit een onder 372 communicatieprofessionals werkzaam bij ruim 300 bedrijven, verspreid over 70 landen. Een van de opmerkelijke uitkomsten van het onderzoek – verricht door het Britse in interne communicatie gespecialiseerde - is dat 60 procent van de ondervraagden het middle management nog steeds als voornaamste barrière ziet bij het welslagen van IC-programma’s. Tegelijkertijd geeft slechts een op de vier ondervraagden aan dat ze het komend jaar willen werken aan het verbeteren van de communicatieve vaardigheden van het middle management. Ook opvallend is dat  maar 40 procent van de ondervraagde IC-profs denkt dat medewerkers weten welke bijdrage zij leveren aan de bedrijfsstrategie. Iets meer dan een kwart denkt dat medewerkers de besluiten van het management begrijpen.

Aparte afdeling IC

In het onderzoek is ook gekeken naar de manier waarop IC is ondergebracht in de organisatie. Een aparte afdeling IC is een uitzondering en komt selchts in 14 procent van de gevallen voor. Geintegreerd met communicatie is het meest voorkomend in 36 van de gevallen is IC een deel van Corporate comms. Tot slot is gekeken naar de inzet van middelen: wat iedereen al wist, wordt bevestigd. Slechts in veertig procent van de  gevallen is er nog sprake van een gedrukt personeelsblad. Tegelijkertijd beschouwt 70 procent van de ondervraagden het als een zeer effectief kanaal. Dat video als medium sterk opkomt, lijdt geen twijfel. Get is inmiddels het tweede belangrijke medium na het intranet.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in