Overslaan en naar de inhoud gaan

Bonbon-drolletje redt levens in campagne tegen darmkanker

Sweet Reminder helpt ouderen herinneren aan een 'staal van de stoelgang'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

70% zwarte chocolade, gevuld met een ganache van pruimen. Dat is het geheime wapen dat de Belgen inzetten in een campagne tegen darmkanker. Deze Sweet Reminder, zoals de nieuwe praline heet, is de creatie van de meester-chocolatier Laurent Gerbaud in samenwerking met het Belgische reclamebureau Happiness Brussels.

related partner content for mobile comes here

Schaamte en taboe

De praline is vrij ongewoon, niet alleen qua vorm – die van een drolletje – maar ook qua doel. Het is een praline die levens kan redden. Stichting tegen Kanker liet de praline ontwikkelen om mensen op een aangename manier te herinneren aan periodiek onderzoek naar darmkanker. Dit zit nog in de taboesfeer en veroorzaakt nog vaak schaamte bij patiënten.

Staal van stoelgang 

Opsporing van darmkanker wordt aanbevolen aan alle mannen en vrouwen tussen 56 en 74 jaar die geen symptomen van deze kanker en geen sterk verhoogd risico hebben. Iedereen in Vlaanderen van 56 tot en met 74 jaar ontvangt een testkit om een staal van hun stoelgang te nemen.

Credits
Client: Stichting tegen Kanker
Agency: Happiness Brussels
Creatives: Sebastien Stevens, Mathieu Cardon, Maxime Gervasi, Mathieu Chollet
Art Direction/Graphic design: Anna Touvron
CD: Philippe Fass
Executive Creative Management: Karen Corrigan
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Chief Innovation Officer: Kris Hoet
Producer: Sophie Gunsbourg/Pascal Delfosse
Head of art: Lennert Vedts
Photography: Christophe Gilbert
Group Account Director: Pascal Kemajou/Nathalie Marchand
Project Manager: Margaux Doucet
Chocolatier: Laurent Gerbaud
Video Production: Simon Schuurman/Andreas Hasle

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in