Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenbond mikt met nieuwe merkcampagne op millennial die verlangt naar 'eerlijke wereld'

De rol van de Consumentenbond is bij jongeren onvoldoende bekend. N=5 moet hier verandering in brengen.
Consumentenbond campagne
De 'guardian angel' van de Consumentenbond
Consumentenbond campagne
De 'guardian angel' van de Consumentenbond

De Consumentenbond lanceert een nieuwe merkcampagne genaamd 'Eerlijk is eerlijk'. De campagne en positionering zijn ontwikkeld door reclamebureau N=5, dat het account vorig jaar na een pitch won.

related partner content for mobile comes here

De reden voor de Consumentenbond om op zoek te gaan naar een nieuw bureau is om een 'nieuwe generatie consumenten' aan zich te binden. Zo strijdt de Consumentenbond al zeventig jaar voor de belangen van consumenten, maar wordt deze rol door de millennial nog te weinig gezien en gevoeld. Het is de taak aan N=5 om hier verandering in te brengen. Vóór de pitch van vorig jaar werkte de Consumentenbond samen met Dept.

Guardian angel

In deze tijd waarin de consument overspoeld wordt met producten, diensten, aanbiedingen en soms valse beloftes, is het bestaan van de Consumentenbond 'relevanter dan ooit', maar de toegevoegde waarde van het merk is voor jonge generaties minder evident als dat voor oudere generaties is, zegt marketingbaas Martin de Beer. De nieuwe campagne en positionering moet 'de waarde van het merk' laten voelen, aldus De Beer. Het concept van een 'guardian angel' en de pay-of 'Eerlijk is eerlijk' moeten hier vorm aan geven.

Eerlijke wereld

Met de campagne mikt de Consumentenbond als benoemd op millennials, de groep die in een levensfase zit waarin vaak grote levensveranderingen plaatsvinden, zoals op kamers gaan, een huis kopen of een kind krijgen. Anne Stokvis, creatief directeur N=5: 'Het verlangen van jongeren naar een eerlijke wereld met eerlijke bedrijven is enorm. Het is een groep die het meest de dupe is van steeds snellere en complexe markten, onoverzichtelijke aanbiedingen en ontransparant gebruik van data. Terwijl een verbonden wereld ook maakt dat zij steeds meer elkaar vinden in gedeelde idealen en een kritische blik. Met dit idee hebben we een campagne gemaakt die laat voelen dat de Consumentenbond juist voor deze belangen opkomt.'

De campagne wordt uitgerold op televisie, digital out of home en online. Later volgt een 'publishing campagne'.

Credits:
Consumentenbond:
Martin de Beer, Maaike Kerkstra, Marcel van Venetïen
N=5:
Creatie: Paul Wagemaker, Arnout Robbe
Strategie: Bastiaan Weers, Sophie Diepstraten
Account: Tamara Saelman, Judith Petit
Productie: Anna Bosscher, Kiek Beljaars
Regisseur: Teddy Cherim
DOP: Noel Schoolderman
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Postproductie: Captcha
Fotografie: Ron Gessel
Media: Mediaplus

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in