Overslaan en naar de inhoud gaan

Elektronicaketen lanceert nieuwe pay-off: ‘EP: denkt met je mee’

Nieuwe merkbelofte, nieuwe visual identity, nieuwe pay-off. ‘We willen onze kernwaarden meer betekenis geven.’
EP denkt met je mee
EP denkt met je mee
EP denkt met je mee
EP denkt met je mee

Oude tijden herleven, voor wie zich tenminste de campagne van Nederlandsche Middenstandsbank (NMB) nog kan herinneren (‘De NMB denkt met u mee’); elektronicaketen EP: komt namelijk met de pay-off ‘EP: denkt met je mee’. (De dubbele punt zit in de merknaam EP:.) De franchiseorganisatie, met zo’n honderd winkels door bijna heel Nederland, zegt met deze merkbelofte zijn kernwaarden meer betekenis te willen geven.

related partner content for mobile comes here

Stapje extra

‘Een uitstekende service’, ‘meedenken met de klant’, ‘net dat stapje extra zetten’, het zijn enigszins versleten claims in retail, maar EP: verzekert: ‘Zodra de klant de winkel binnenstapt, en in elke fase daartussen tot aan de bezorging en/of installatie én daarna, draait het om de klant.’

Uit de cijfers van review-site Kieskeurig blijkt dat EP: het inderdaad goed doet. Op basis van 2254 goedgekeurde reviews, die geschreven zijn in het afgelopen jaar, krijgt het een 9,0. Ter vergelijking, BCC krijgt een 8,9 en MediaMarkt (slechts) een 3,9.

Opmerkelijk genoeg komt EP: er bij Trustpilot zeer bekaaid vanaf met 2,1 (van de 5) sterren: ‘Slecht’. Dat is op basis van maar 25 reviews. (De bekendere ketens hebben bij Trustpilot veel meer reviews. BCC scoort 4,1 sterren op basis van 16 duizend reviews, MediaMarkt 3,6 op basis van 12 duizend reviews.)

 

Persoonlijke aandacht

De nieuwe merkbelofte en merkidentiteit zijn ontwikkeld in samenwerking met Zigt. De komende tijd wordt deze nieuwe visuele identiteit zichtbaar in alle merkuitingen. Een specifiek element in de nieuwe merkbelofte is het één-tweetje dat telkens terugkomt. Het doel van de campagne is – ook – het vergroten van de naamsbekendheid, maar het idee is ook nadrukkelijk om de franchisenemers, de ondernemers ‘in hun kracht te zetten’. Raymond Bloem, creative director bij Zigt: ‘Want juist die persoonlijke aandacht verbindt het merk met de consument.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in