VIA kritisch op Expert-pitch: 'Onconventioneel, maar verspilling van kapitaal'
Rik Ledder en Karen de Loos reageren op de ‘open pitch’ van Expert. ‘Het voelt als 100 paar schoenen bestellen, en er 99…
De pitch van elektronicaketen Expert, gewonnen door bureaucombinatie Selmore en DotControl, doet het nodige stof opwaaien. De retailer (140 winkels in Nederland) schreef vorig jaar zomer een pitch uit waarvoor 'alle creatieve bureaus' zich mochten aanmelden. Opdracht was om een nieuwe merkstrategie voor het bedrijf te ontwikkelen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidExpert mag naar mijn gevoel prima zelf weten hoe zij zich verbindt aan goede en passende bureaus. Bij een open pitch hoef je als bureau niet mee te doen. Je kan ook bijvoorbeeld upfront een vergoeding vragen. Als een merkhouder / adverteerder er zo in staat is dat ook een uitnodiging aan de markt. Het komt sterk over als bureau om dit wel te doen, je valt echt niet af door je waarde aan te bieden tegen een passende vergoeding. Mijn mening. Van harte met de uitkomst.