Overslaan en naar de inhoud gaan

Selmore en DotControl mogen na opvallend pitchtraject de merkvoorkeur van Expert vergroten

Het bedrijf schreef een pitch uit waar alle creatieve bureaus aan mee mochten doen en kreeg ruim honderd aanmeldingen.
Expert groepsfoto
Een uitsnede van een Expert-groepsfoto
© Afbeelding: Expert
Expert groepsfoto
Een uitsnede van een Expert-groepsfoto
© Afbeelding: Expert

Een organisatie die een (nieuw) bureau zoekt om verder te groeien, maakt vaak een shortlist van een paar bureaus om na een overzichtelijk pitchtraject tot een winnaar te komen. Expert, een keten van 140 zelfstandige elektronicawinkels in Nederland, pakte het afgelopen zomer anders aan. Het bedrijf schreef een pitch uit waar alle creatieve bureaus aan mee mochten doen en zag de inbox volstromen met in totaal ruim honderd aanmeldingen. Een gesprek met Expert en de winnende bureaucombinatie Selmore en DotControl over een onorthodox pitchtraject en hoe en waarom Expert zichzelf opnieuw voor wil stellen aan de consument.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Gerben Busch

Ik moet meteen denken aan een Rabobank pitch van jaren geleden. Expert legt het sympathiek uit, maar laten we wel wezen, deze aanpak is kapitaalvernietiging.

Jan Rijkenberg

En zonder enige vorm vam kritiek maakt Adformatie hier melding van. Geen enkel vraagteken over hoe Expert blijkbaar tegen bureaus aankijkt. En ook niet over de trieste situatie dat zo’n tachtig bureaus, die het al jaren over ‘pitch codes’ hebben, hier hijgerig achteraan hollen.
Bureuas worden niet gerespecteerd en respecteren blijkbaar zichzelf ook niet meer.

Tom Staphorsius

Helemaal eens met Gerben en Jan. Sommige dingen veranderen niet. En al helemaal niet na een wildgroei van bureaus. Desalniettemin redpectloos van Expert. Hoog tijd om daar een einde aan te maken!

Gerard Hoffa

Gerben, Jan en Tom, goed dat jullie zo reageren.
Los van de wanhopige bureaus zegt het ook iets over de marketingdenkkracht bij Expert.
Als 95% van de menschen je kent dan is de opmerking van Meneer Sarlo vreemd: ’En als je ons kent, ga je ons vaker in overweging nemen. Zo willen we ons opnieuw voorstellen aan de Nederlandse consument, terwijl we gewoon door blijven gaan met de folder en andere uitingen.’
Een Chinese wijze (vriend) zei ooit:
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg, met andere woorden, nog meer oranje in Nederland, is gewoon 'nog meer oranje', maar geen reden om naar Expert te gaan.
Ik hoop wel dat het echt iets wordt waar Expert wat aan heeft, al was het alleen maar voor alle bureaus die het niet geworden zijn.

Bert van Weert

Als we het helder uitleggen moet Expert dus laten zien dat ze dé Expert zijn. Ik zou zeggen vat een paar producten in de kraag waar consumenten het in hun keuzeproces onvoorstelbaar lastig mee hebben en laat daar zien hoe simpel het kan zijn. Dat product is generiek, de expertise niet. En ja, daar mag een scheutje humor bij! Gratis adviesje van bureau 141. Maak er wat moois van ;-)

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in