Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo ziet de nieuwe campagne van Albert Heijn België eruit

Het reclameconcept bij onze zuiderburen luidt ‘De Wereld in het Kleijn’. Het betreft niet alleen een commercial, ook een komische…
De Wereld in het Kleijn
De Wereld in het Kleijn
© Albert Heijn België
De Wereld in het Kleijn
De Wereld in het Kleijn
© Albert Heijn België

Albert Heijn België lanceert deze week een nieuwe communicatiecampagne: ‘De Wereld in het Kleijn’. De kern van de campagne is een komische serie met afleveringen van zo’n 8 á 9 minuten. Die content wordt doorvertaald naar alle mogelijke kanalen. Ook naar televisiecommercials.

related partner content for mobile comes here

Het doel van de campagne is om Vlaanderen te laten zien waar de supermarkt voor staat. Hoofd marketing bij Albert Heijn België Els Lagrou spreekt van een campagne die anders is dan de anderen.

‘Daarmee benadrukken we meteen het dna van ons merk. Albert Heijn België gaat altijd net dat ene stapje verder: in assortiment, in prijs, in innovatie - en nu ook in onze communicatie. Die belofte nemen we erg serieus, maar onszelf niet.’ Lagrou is uit op een mix van ‘verrassing, emotie, herkenbaarheid, straffe proposities, humor en zelfrelativering’. In de lange versie van de eerste commercial worden de medewerkers van een Albert Heijn-supermarkt geïntroduceerd:

De Wereld in het Kleijn - TVC 60"

Grens vervaagt

Albert Heijn België (74 winkels), werkt samen met Happiness (Brussel), geheel onafhankelijk van TBWA, dat de Nederlandse campagnes van Albert Heijn creëert. ‘Wij werken exclusief voor Albert Heijn België, we hebben het budget heel recent gewonnen, na een pitch’, zegt Geoffrey Hantson, chief creative officer bij Happiness. Het enige wat overeenkomt met de Nederlandse campagne is de pay-off. ‘In België gebruikt Albert Heijn inderdaad al jaren dezelfde merklijn als Nederland.‘

Teaser voor 'De Wereld in het Kleijn'

Co-creatie

Hantson stelt dat met ‘De Wereld in het Kleijn’ de grens tussen puur entertainment en reclame vervaagt. En dat is goed volgens hem, ‘want entertainment zou niet langer het “privilege” mogen zijn van grote internationale streamingplatforms maar ook van lokale commerciële merken. Zeker in deze wereld van extreem versnipperde aandacht voelt het als heel erg juist om als merk iets te maken waar de consument ook écht mee kan connecteren.’ De webserie is een co-creatie en co-productie van verschillende scriptschrijvers bij Happiness en scriptschrijver-regisseur Koen van Impe.

In de winkel
In de winkel

Kanalen

‘De Wereld in het Kleijn’ van Albert Heijn België is vrijdag 17 februari geïntroduceerd met een eerste pilot-aflevering van 8 minuten, tv-spots van 60” en 30”, online video’s, radio, poster ‘en nog veel meer’. De eerste aflevering is hier te bekijken.

 

De Wereld in het Kleijn - TVC 30"

Full credits

Agency: Happiness 
Client: Albert Heijn 
Head of Marketing Albert Heijn: Els Lagrou
Head of Reputation Albert Heijn: Ann Maes
Brand Manager Albert Heijn: Witse Van Rillaer
CEO & Strategic Director: Karen Corrigan
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Creative Director: Katrien Bottez
Strategic Director: Frans Cuypers, Wesley Roeland
Connectivity Planner: Wesley Roeland
Concept providers: Geoffrey Hantson, Katrien Bottez
Content Creative Director: Jil Dockx
Scriptwriter & Director: Koen Van Impe
Content providers: Brent Roofthooft, Sam Vervenne
Account Management: Sien Vrebos, Barbara Devaux, Piet Verbanck
Copywriter: Sam Vervenne, Dee Verwaetermeulen
Head of Motion: Remke Faber
Motion designer: Simon Schuurman, Marie-Charlotte Baert
Editing: Simon Schuurman
Head of Digital: Joni Allaert
Head of Design: Dries Lauwers
Design: Karel Chanterie, Lore Snauwaert, Jonathan Kalifat
DTP: Loïc Lenoble
Photography: Steven Hendrix
Color grading: Pascale Boedt
Production: Arthur De Wachter, Bart Vande Maele
Music Artist: Jaan Hantson
Sound Production: Raygun
DOP: Norman Baert
Stagiaire DOP: Clément Protin
Assistent Producer: Francis Bosschem
Gaffer: Dieter De Bock
Sound engineer: Thomas Verbrugge
MUA: Sarah De Graef
Stylist: Nele Van den Broucke
Setdresser: Finn Fransen, Katrijn Van Aelst
Assistent setdresser: Anja Coenen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in