Overslaan en naar de inhoud gaan

3 merkactivaties voor een knallende festivalzomer

Jesse Post selecteert in deze rubriek juweeltjes van brand-activations over een bepaald thema.
Powerwash op Lowlands
Powerwash op Lowlands
© Miele
Powerwash op Lowlands
Powerwash op Lowlands
© Miele

We hebben er twee jaar naar toegeleefd, maar nu gaat het ein-de-lijk gebeuren. We mogen weer de festivalweides op. Tijd voor een berg voorpret met drie toffe merkactivaties.

related partner content for mobile comes here

Kyrö – Niet meer in de rij

Bureau: Superson

In de rij staan voor je drankje is een van irritantste dingen op een festival. Dat inzicht bracht het Finse ginmerk Kyrö op een simpel maar briljant idee. Aan het begin van de zomer zocht Kyrö een team van professional queuers: mensen die voor festivalbezoekers in drankrij gingen staan, zodat zij geen seconde van het feest hoefden te missen. Met de campagne bereikte Kyrö 2 miljoen Finnen. Niet gek voor een land met 5,5 miljoen inwoners.

 

 

BMW - The Road to Coachella

Bureau: Mirrored Media

Om de elektrische i-modellen onder de aandacht te brengen bij een jongere doelgroep, is BMW partner van het Amerikaanse Coachella-festival. Khalid speelde de hoofdrol in de prijswinnende campagne The Road to Coachella 2019. De r&b-ster maakte – met in zijn kielzog een groep influencers – een road trip in een BMW i8 die was gepimpt in de stijl van het art work van zijn album Free Spirit. Er was een pitstop party met fans, merchandise en heel, heel veel online buzz.

Miele – Dans je schoon op Lowlands

Bureau: Buutvrij for Life

Het degelijke Duitse Miele met een merkactivatie op Lowlands? Het kan! Maar alleen als je het invult met een dosis fun. Dans je schoon op Lowlands was een life-size wasmachine voor mensen die geen zin hadden om in de rij te staan voor de campingdouche. Eenmaal binnen belande je in een holy-shit-wat-is-dit-bubbling-schuimparty-extravaganza. En terwijl jij aan het feesten was, werd je stinkende festivaloutfit gewassen en gedroogd. Gemiddelde rapportcijfer van Lowlanders: een mooie 8,9.

Jesse Post is creative director bij BrandBase, bureau gespecialiseerd in brand-experiences.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in