Overslaan en naar de inhoud gaan

Moederdag 2022: dit doen de merken

Retailers trekken alles uit de kast om schoon-, groot-, pleeg- en buurtmoeders in het zonnetje te zetten. Bekijk hier ons overzicht.
Moederdag 2022: dit doen de merken
Lies wordt verrast door haar kinderen
Moederdag 2022: dit doen de merken
Lies wordt verrast door haar kinderen

In de week voor Moederdag doen merken er alles aan de klant naar de (online) winkel te trekken. Recent onderzoek wijst zelfs uit dat ruim de helft van de Nederlanders dit jaar een aankoop doet voor Moederdag. En dan kunnen inhakende campagnes natuurlijk niet achterblijven… Grappig, zoet, onverwachts, de retailers en bureaus hebben hun best gedaan met diverse creaties. Een overzicht.

related partner content for mobile comes here

Lies speelt hints

De leukste moeder in reclame op dit moment is zonder twijfel Lies. De 'single mom' van Kruidvat (bureau DDB Unlimited) komt nog weleens in ongemakkelijke situaties terecht en dat is met Moederdag niet anders. Maar of haar kroost werkelijk een cadeautje gaat kopen?

Mama, ik lijk steeds meer op jou

Etos heeft voor de gelegenheid het nummer 'Papa' omgebouwd tot 'Mama' (ik lijk steeds meer op jou). De ietwat brave tv-commercial (door bureau Neew) speelt duidelijk in op de emotie en laat het 'spiegelgedrag' tussen moeder en dochter zien.

Niet weer die doos bonbons

Voor een cadeaukaartbedrijf als One4all is Moederdag de uitgelezen gelegenheid zichzelf te laten zien. Volgens de online retailer (bureau Joe Public) zit mama helemaal niet te wachten op de zoveelste doos bonbons of dat goedkope luchtje. Een giftcard daarentegen...

Voor alle schoon-, groot- en pleegmoeders

Ook gegarandeerd succes: het ouderwetse bloemetje. Fleurop vindt dat alle schoon-, bonus-, groot-, buurt- en pleegmoeders speciaal zijn. En dat verdient...

Moeders zijn goud waard

Welke moeder houdt er nou niet van sieraden? Inderdaad geen, dat heeft juwelier Lucardi goed begrepen. En dan kan een (gouden) tv-commercial natuurlijk niet uitblijven.

Ode aan álle moeders

De boodschap van Keune is serieus van aard: volgens het haarmerk denkt 82% van alle moeders regelmatig tekort te schieten. Onzin natuurlijk, en daarom is een 'ode to motherhood' op z'n plaats.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in