Overslaan en naar de inhoud gaan

Groote Museum in Artis is 'museum van grote vragen' in speelse openingscampagne

De campagne (door Dawn) moest vooral ‘behapbaar en leuk’ zijn, aldus het museum dat na 75 jaar zijn deuren opent.
Groote Museum in Artis is 'museum van de grote vragen' in speelse openingscampagne
'Grote vragen' staan centraal in campagne van Groote Museum
Groote Museum in Artis is 'museum van de grote vragen' in speelse openingscampagne
'Grote vragen' staan centraal in campagne van Groote Museum

In de oudste dierentuin van Nederland, Artis, huisvest ook het oudste museum van ons land. Het Groote Museum, opgericht in 1855, moest in 1947 uit financiële nood de deuren sluiten, maar is vanaf morgen weer geopend voor publiek. En dat is een nieuwe campagne waard, ontwikkeld door reclamebureau Dawn.

related partner content for mobile comes here

Speelse nieuwsgierigheid

De positionering van het museum moet aansluiten op die van Artis: als plek waar we ons verbonden voelen met de wereld om ons heen. De campagne op zijn beurt moest vooral 'behapbaar en leuk' zijn, daarom gaat Groote nu door het leven als 'het museum van de grote vragen'. In de campagne wordt op een speelse manier ingehaakt op nieuwsgierigheid, met vragen als: 'blijf ik groeien?' en 'wat maakt mij anders dan jou?'. De vragen worden gesteld door zowel  kinderen als volwassen, tevens de doelgroep van het museum.

De illustraties komen van de hand van Matt Blease en in de voice-over horen we Pepijn Lanen, ook bekend als rapper Faberyayo. De campagne wordt naast televisie uitgerold in outdoor, bioscopen en online - de plek waar grote vragen het podium krijgen dat ze verdienen, aldus het museum.

Groote is broodnodig

Maarten Gooskens, strateeg en copywriter bij Dawn, zegt: 'Het Groote Museum is broodnodig, want deze tijd vraagt om meer nieuwsgierigheid dan ooit. De vraag hoe je als mens verbonden bent met de wereld, kun je niet los zien van vragen rondom bijvoorbeeld de klimaatcrisis.'

Bekijk 'm hieronder:

Toevallig genoeg opende recent ook Paleis Het Loo na jarenlange renovatie zijn deuren en lanceerde daaromheen een campagne. Lees hier meer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in