Overslaan en naar de inhoud gaan

Boodschappen doen verschilt per provincie: dit valt op

Uit onderzoek blijkt dat de klantreis bij het boodschappen doen verschilt per provincie.
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Boodschappen doen verschilt per provincie: dit valt op
Boodschappen doen verschilt per provincie: dit valt op

Uit onderzoek van DPG Media blijkt dat de klantreis bij het boodschappen doen verschilt per provincie. In Friesland en Drenthe speelt de reclamefolder een belangrijke rol en in Noord-Holland wordt vooral online boodschappen gedaan. Lees het artikel en download de infographic voor meer inzichten.

 

Het onderzoek

In het regio onderzoek worden inzichten gedeeld met betrekking tot de regionale binding en de interesse van inwoners uit verschillende provincies. Daarnaast krijgen we inzicht in de klantreis van vier productcategorieën (auto’s, boodschappen, wonen en reizen). Het onderzoek is uitgevoerd door Panel Inzicht onder 3.600 respondenten (in de leeftijd van 20-79 jaar). Per provincie hebben 300 personen meegedaan aan het onderzoek. De resultaten zijn zowel op landelijk als provinciaal niveau te selecteren. 

Reclamefolder als inspiratiebron voor boodschappen
Reclamefolders zijn een grote inspiratiebron voor de dagelijkse aankopen. In Friesland en Drenthe is de reclamefolder zelfs de nummer één inspiratiebron (na de supermarkt).  Het is dan ook belangrijk om vroeg bij de consument in het zicht te komen als FMCG product. Bijvoorbeeld als men op zoek is naar inspiratie voor het eten van die avond. Een (online) reclamefolder is hier een uitstekend middel voor. 

Noord-Holland voorop bij online bestellen boodschappen
De dagelijkse boodschappen worden over het algemeen offline (in de winkel) gekocht. 83% doet dit nog steeds in de fysieke supermarkt. Noord-Holland loopt van de twaalf provincies voorop qua digitale aankopen: in deze provincie bestelt één op de vijf de dagelijkse boodschappen online. Inwoners van Noord-Holland oriënteren zich, net als de inwoners van Noord-Brabant, daarnaast ook het meest uitgebreid voor dagelijkse boodschappen. 

Groningers meest prijsbewust en Zeeuwen merktrouw
Groningers zijn van alle Nederlanders het meest prijsbewust op het gebied van dagelijkse aankopen. Zeeuwen zijn juist het meest merktrouw en gaan het vaakst voor de hoogste kwaliteit. Inwoners van Noord-Brabant kiezen dan weer het vaakst voor een vertrouwde aanbieder: 58% kiest hier het liefst voor tegenover 51% landelijk gezien. 

Advertentie afstemmen op regio
Wil je graag je advertentie specifiek op een specifieke regio afstemmen? Let dan wel goed op: regionale kenmerken kunnen zeker van toegevoegde waarde zijn voor een geadverteerd product, maar het succes is afhankelijk van de executie van de reclame. Zo moet de link met de regio relevant zijn én afgestemd op het juiste regioniveau. Lees er meer over in dit onderzoek in samenwerking met Qmusic en Mediabrands Marketing Sciences. 

Ben je benieuwd naar alle inzichten? Download hier de infographic.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in