Overslaan en naar de inhoud gaan

De perfecte pitch: in vijf stappen aan de slag

Hoe kom je tot die ijzersterke pitch die de kans op een deal vergroot?
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
De perfecte pitch: in vijf stappen aan de slag
De perfecte pitch: in vijf stappen aan de slag

Als de afdeling marketing zijn werk heeft gedaan en je krijgt de kans om jezelf of je bedrijf bij een prospect te presenteren, hoe kom je dan tot die ijzersterke pitch die de kans op een deal vergroot? In dit artikel van De Ondernemer staan vijf tips voor de perfecte pitch.

Ze komen van de makers van Droomstart, een nieuwe podcastserie van De Ondernemer. Daarin wordt iedereen met ambitie en een gouden businessidee geholpen én gevolgd op weg naar het ondernemerschap.

Mijn samenvatting van die vijf tips voor de perfecte pitch:

1) Begin met het waarom

Begin niet met het ‘wat’ of ‘hoe’, maar met het ‘waarom’. Het geeft je pitch direct betekenis. Het waarom is wat jouw publiek raakt, en waarmee je interesse wekt om naar het vervolg te luisteren.

2) Ga gestructureerd verder

Pas nu komt de structuur aan bod: van de opening en de uitdaging via de oplossing en het bewijs tot de call-to-action, waarin je het publiek oproept om in actie te komen.

3) Bedenk een krachtige beeldspraak

Zelfs van een elevator pitch van 30 tot 60 seconden kan je publiek maar weinig onthouden. Bedenk daarom een beeldspraak: een plaatje bij het praatje laat de inhoud beter beklijven. Het artikel geeft voorbeelden van die beeldspraak.

4) Draai het om

De klassieke valkuil: praat niet vanuit jezelf, maar vanuit het belang van je publiek: benoem het voordeel voor de ander: wat levert jouw propositie die ander op?

5) Eindig met een knallende call-to-action

Neem alle onzekerheid weg en schets in die laatste paar seconden een concreet handelingsperspectief.

Het artikel eindigt met enkele creatieve pitchvoorbeelden. Het eerste voorbeeld, een pitch van één zin richting de ceo van United Airlines, is hilarisch. Lezen, dus!

Lees het gehele artikel met tips voor de perfect pitch van De Ondernemer.

Maandelijks belicht Gerard van den Broek, directeur van De Ondernemer, een artikel dat ondernemers niet mogen missen. Deze maand koos hij voor de vijf stappen waarmee je de perfecte verkooppitch opbouwt. Op de hoogte blijven? Houd dan DPG Grow in de gaten!

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in