Overslaan en naar de inhoud gaan

5 tips voor een succesvolle Moederdag als retailer

Zondag 8 mei aanstaande is het weer Moederdag. Benieuwd waar je als retailer op moet letten?
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
5 tips voor een succesvolle Moederdag als retailer
5 tips voor een succesvolle Moederdag als retailer

Zondag 8 mei aanstaande is het weer Moederdag. Een uitgelezen kans om extra omzet te scoren met je (online) shop. Benieuwd waar je op moet letten? Lees snel verder welke inzichten wij uit recent consumentenonderzoek onder 1.000 Nederlanders naar boven hebben gehaald.

Moederdag blijft populair

Meer dan de helft van de Nederlandse consumenten verwacht dit jaar weer een aankoop te doen voor Moederdag. Veel potentie dus om extra omzet te genereren! Cadeaus worden zowel fysiek als online gekocht. 

Focus op de juiste producten 

Bloemen, verzorgingsproducten en eten/drinken zijn de meest populaire cadeaus om voor Moederdag te kopen. Ook boeken/ muziek / games en woonaccessoires zijn populair. Gebruik deze inzichten in jouw voordeel en breng juist deze producten extra onder de aandacht. 

Niet alleen moeders maar ook partner

In het onderzoek komt naar voren dat er niet alleen voor mama wordt geshopt maar ook voor partners, een vriendin of oma. Houd hier rekening mee in het aanbod. 

Last minute aanwezig zijn is key

Ruim tweederde geeft aan de aankopen in de laatste week of op het laatste moment te doen. Zorg dan ook dat je vooral op dat moment (online) aanwezig bent om jouw product onder de aandacht te brengen. Dit kan oa door middel van een nieuwsbrief versturen, social media posts maken (en doorplaatsen via Xtra Social) of een (regionaal ingezette)  display campagne. 

Focus op kleinere uitgaven

80% van de consumenten geeft tot € 50 uit aan Moederdag. Zorg dan ook dat je kleine cadeaus aanbiedt tegen een scherp tarief. Om hier meer aandacht voor te genereren zet je online marketing in.

Download hier de infographic van het onderzoek.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in