Seksartikelen worden supermarktproducten


Het van origine dominante condoommerk kiest met de verkoop van haar serie Durex Play bewust voor branchevreemde retail. Daarmee wil het de markt openbreken, of in ieder geval de producten in het reguliere circuit, dus gemakkelijker beschikbaar stellen. Durex acht de tijd daar rijp voor de komst van de 'minder overweldigende' vibrators, maar juist stijlvollere stimulators.
Vooral jongeren tussen de 15 en 25 jaar hebben er, in vergelijking met dezelfde groep enkele jaren geleden, steeds minder moeite mee te praten over het gebruik van een vibrator, stelt Durex. Dat heeft het merk ertoe gebracht om meer in te zetten op het plezier tijdens de seks in plaats van alleen maar bescherming.Dat is ook de reden geweest om steeds meer funcondooms op de markt te brengen.Daar is volgens onderzoek ook veel meer vraag naar. ‘Waar het vroeger vooral ging om de bescherming tijdens het vrijen, mag er nu wat meer plezier aan zitten’, aldus productmanager Dave Verzantvoort. Het assortiment breidt zich dan ook gestaag uit met zowel speeltjes als special funcondooms tot prikkelende glijmiddelen. Een paar zelfstandige Shell-pomphouders probeerden artikelen als de stimulators, glijmiddelen, chocolade bodypaint en massageolie te verkopen, maar dat werd geen succes langs de weg, meldt het ANP.Etos begint de proef niet alleen om met de tijd mee te gaan, de drogisterij wil volgens een woordvoerster ook ‘op een nette manier en laagdrempelig seksattributen aanbieden’. De producten zijn vooralsnog te verkrijgen bij tien tot vijftien grotere Etoszaken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDaarna wordt aan de hand van de resultaten besloten of ze het verder uitrollen. Hetzelfde geldt voor de Free Record Shop, al zegt algemeen-directeur Juan da Silva erg positief te zijn over de verwachtingen.Dirx was mei vorig jaar de eerste drogisterijketen die begon met de verkoop van drie verschillende stimulators. ‘Het opvallende is dat we niet een klacht hebben gehad, terwijl we over ieder nieuw product altijd wel reacties krijgen. Zelfs in de kleine, wat meer christelijke dorpjes kwamen geen reacties’, licht directeur Rik Groen van Dirx Drogisterij toe.Hij constateert dat er meer vraag komt naar funproducten. Sinds de introductie bij Dirkx zijn al honderden stimulators verkocht.
‘We hebben een poosje geleden ook een partij gekocht van die stimulator-extensions die je op de elektrische tandenborstel moet doen, maar ook attributen om de bekkenbodemspieren te trainen om tijdens het vrijen meer genot te hebben. We maken nu in elke winkel meters extra vrij voor dit soort artikelen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid