Zuid-Korea accepteert pilreclame Organon
Het dochterbedrijf van Akzo Nobel diende daarvoor al in februari een aanvraag in, maar goedkeuring liet op zich wachten vanwege de traditionele Koreaanse visie op seks. ‘Dit is voor ons absoluut een experiment’, zegt directeur Koen Kruytbosch van Organon Korea tegen De Telegraaf.
‘De reacties in de Koreaanse pers zijn zonder uitzondering positief: een teken van groeiende seksuele volwassenheid, wordt er geschreven. Maar ook negatieve geluiden zullen niet lang op zich laten wachten, daar ken ik dit land maar al te goed voor.’
Reclame voor anticonceptie is in Zuid-Korea niet officieel verboden, maar de inhoud van een commercial wordt streng beoordeeld op waarheidsgehalte door het Ministerie van Gezondheid. Vervolgens buigt een ethische raad zich over de kuisheid van de spot. Voor producenten waren dit tot voor kort onneembare hindernissen om pilreclame op de Koreaanse buis te krijgen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaOrganon heeft met Mercilon 30 procent van de Koreaanse markt voor anticonceptiepillen in handen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid