Overslaan en naar de inhoud gaan

Zuid-Korea accepteert pilreclame Organon

Organon heeft na veel getouwtrek toestemming gekregen om op de Zuid-Koreaanse kabel een tv-commercial uit te zenden voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het dochterbedrijf van Akzo Nobel diende daarvoor al in februari een aanvraag in, maar goedkeuring liet op zich wachten vanwege de traditionele Koreaanse visie op seks. ‘Dit is voor ons absoluut een experiment’, zegt directeur Koen Kruytbosch van Organon Korea tegen De Telegraaf.
‘De reacties in de Koreaanse pers zijn zonder uitzondering positief: een teken van groeiende seksuele volwassenheid, wordt er geschreven. Maar ook negatieve geluiden zullen niet lang op zich laten wachten, daar ken ik dit land maar al te goed voor.’

related partner content for mobile comes here

Reclame voor anticonceptie is in Zuid-Korea niet officieel verboden, maar de inhoud van een commercial wordt streng beoordeeld op waarheidsgehalte door het Ministerie van Gezondheid. Vervolgens buigt een ethische raad zich over de kuisheid van de spot. Voor producenten waren dit tot voor kort onneembare hindernissen om pilreclame op de Koreaanse buis te krijgen.

Organon heeft met Mercilon 30 procent van de Koreaanse markt voor anticonceptiepillen in handen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in