Overslaan en naar de inhoud gaan

Volkskrant met online merken VK.nl en VK.tv

Gaat de Volkskrant collega en concurrent NRC op de huid zitten met een middaguitgave Volkskrant 16:00?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Niet direct natuurlijk, want zo'n uit te printen lichte krant kan de 'zware NRC' niet vervangen. Maar toch: De Volkskrant krijgt haar NRC.next equivalent.

related partner content for mobile comes here

Morgen maakt de krant het bekend: de site is vernieuwd en er komen nieuwe merken: VK.nl en Vk.tv.

De printbare krant van 16.00u komt in betrekkelijke stilte, zal lange tijd nodig hebben om een markt te veroveren als dat ooit gebeurt; maar valt als signaal niet te onderschatten in een uitgeeflandschap waar ook elektronisch papier, umts etc. het digitaal lezen en voorlezen zullen doen groeien.

In een staat het een en ander over de nieuwe en .

Me dunkt dat dit ook duidelijk nieuwe merken zijn van de Volkskrant op internet. Daarmee slaat de uitgave online een eigen weg in.

(VK op internet stond overigens voor de uitgave VolkomenKut, die inmiddels de naam veranderde in , nog steeds Hollands Hardste. Dit legt de link naar van Joop Visser. Maar dat terzijde.)

De tv bestaat nog voornamelijk uit ingekochte video bij het ANP, maar de uitzendingen krijgen een structureel karakter.
De site straalt eenvoud uit, maar doet ook recht aan de vele onderdelen die in een nieuw menu zijn weergeven, zoals waar de Volkskrantblogs mogen aanhaken.

Die veranderingen met zo veel enthousiasme doorgevoerd boeien me zeer. dit zijn toch majeure stappen. Benieuwd wat u ervan vindt...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in