Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander heeft liever caissière

De gemiddelde supermarktbezoeker vindt een zelfscankassa geen aantrekkelijk vooruitzicht. Een ruime meerderheid (60 procent) rekent liever…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een enquête van Ernst & Young. Het bedrijf heeft vijfhonderd consumenten vragen gesteld over de ontwikkelingen in de supermarktbranche. Volgens de onderzoekers proberen supermarkten uit kostenoverwegingen steeds vaker grotere vestigingen te openen aan de rand van de steden met meer non-food en een uitgebreider assortiment. Ook experimenteren ze met onder meer zelfscankassa's, waarbij de klant zelf zijn boodschappen langs een scanner moet halen en afrekenen, en internetshoppen.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat 61 procent van de consumenten niet zit te wachten op dit soort ‘hypermarkt’-achtige oplossingen. Redenen om weg te blijven zijn bijvoorbeeld de afstand naar die winkels en de onpersoonlijke sfeer. Klanten die nu al boodschappen doen bij discountzaken als de Aldi en Lidl zijn positiever over de ontwikkelingen. Bijna de helft van deze groep geeft aan wel behoefte te hebben aan deze nieuwigheden (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in