Overslaan en naar de inhoud gaan

Kobalt gaat mediadiensten inkopen via internet

Mediabureau Kobalt voert een nieuw inkoopsysteem in, dat geheel via internet loopt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mediabureau voert een nieuw inkoopsysteem in, dat geheel via internet loopt.

related partner content for mobile comes here

In eerste instantie voornamelijk voor grafimediadiensten, maar onderzocht wordt of het systeem ook voor andere mediumtypen te gebruiken is.

Kobalt zegt hiermee een belangrijke stap in de
verdere professionalisering van haar inkoop te zetten. Marc Stubbé (CEO Kobalt) zegt: 'Innovatie speelt op verschillende gebieden in de media een rol. Ook bij inkoop heeft Kobalt gekeken naar de snelle professionele ontwikkelingen op procurement en die willen wij combineren met onze uitgebreide expertise op het gebied van (grafi)media.'

Met het nieuwe inkoopsysteem denkt Kobalt op basis van kwalitatieve en kwantitatieve criteria meer gedegen en objectieve leveranciersselecties te kunnen uitvoeren.

Het systeem biedt tools voor vergelijking, kwalitatieve score cards en benchmarkinformatie.
Bovendien worden de prestaties van leveranciers tijdens eerdere opdrachten vastgelegd, zodat de beste leveranciers worden geselecteerd door Kobaltadverteerders.

Doordat leveranciers hun voorstellen rechtstreeks in het systeem invoeren, wordt het fysieke offertetraject overbodig, denkt Kobalt. Het inkoopproces wordt voor hen bovendien inzichtelijker, dankzij de mogelijkheid opdrachten te verwerven via een internetveiling. Ze bieden online anoniem op opdrachten en krijgen direct feedback over de concurrentiepositie van hun voorstel.

Kobalt heeft al enkele maanden ervaring opgedaan met deze methode voor de inkoop van grafimedia, met-naar eigen zeggen-zeer goede resultaten.

In de eerste helft van 2006 worden alle grafimedialeveranciers op het systeem aangesloten.

Kobalt is eigendom van acht adverteerders: ABN AMRO, Ahold, ING/Vodafone, Heineken, Laurus, Masterfoods, Rabobank en VendexKBB.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in