De betere klantenbinding


Optimale klantenbinding begint met een strategie die de klantrelatie centraal stelt. Pas dan heeft invoering van een bonuskaart zin. Ook een goed draaiend marketingprogramma en -instrumentarium, waar de kaart in geïntegreerd kan worden, is een noodzaak.
Volgende voorwaarde voor succes: het bonusprogramma moet door alle betrokkenen eenvoudig te snappen en te hanteren zijn. De klant moet de beloning begerenswaardig vinden, de beloning dient gekoppeld te zijn aan de producten of diensten die het bedrijf biedt en bij voorkeur niet uitsluitend financieel van aard, maar juist gericht op de sociale relatie met de klant.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVerder is het belangrijk dat de medewerkers van het bedrijf het bonusprogramma zien zitten; zij zijn tenslotte degenen die het dichtst bij de klanten staan. Regelmatige (wederzijdse!) communicatie met de bonusontvangers is uiteraard cruciaal, al was het alleen maar om na te gaan of het programma nog aan de wensen van de klanten voldoet.
Bron: Direkt Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid