Overslaan en naar de inhoud gaan

De betere klantenbinding

Bonusprogramma’s gaan nogal eens de mist in. Zonde van het geld en de energie, én onnodig.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Optimale klantenbinding begint met een strategie die de klantrelatie centraal stelt. Pas dan heeft invoering van een bonuskaart zin. Ook een goed draaiend marketingprogramma en -instrumentarium, waar de kaart in geïntegreerd kan worden, is een noodzaak.

related partner content for mobile comes here

Volgende voorwaarde voor succes: het bonusprogramma moet door alle betrokkenen eenvoudig te snappen en te hanteren zijn. De klant moet de beloning begerenswaardig vinden, de beloning dient gekoppeld te zijn aan de producten of diensten die het bedrijf biedt en bij voorkeur niet uitsluitend financieel van aard, maar juist gericht op de sociale relatie met de klant.

Verder is het belangrijk dat de medewerkers van het bedrijf het bonusprogramma zien zitten; zij zijn tenslotte degenen die het dichtst bij de klanten staan. Regelmatige (wederzijdse!) communicatie met de bonusontvangers is uiteraard cruciaal, al was het alleen maar om na te gaan of het programma nog aan de wensen van de klanten voldoet.

Bron: Direkt Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in